کد مطلب: ۸۸۹۱۹۱

بررسی گزارش های ۶ ماهه سیمان تهران نشان می‌دهد؛

افزایش ۹۴ درصدی سود خالص ستران! / سودآوری سیمان تهران به اوج خود رسید

افزایش 94 درصدی سود خالص ستران! / سودآوری سیمان تهران به اوج خود رسید

گزارش‌ های 6 ماهه ستران، اخبار خوبی را برای سهامداران این شرکت مخابره کرد. چرا که درآمد سیمان تهران از محل فروش در این دوره صعودی شد و همین موضوع سودآوری شرکت را حدودا دو برابر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی صورت‌های مالی 6 ماهه شرکت سیمان تهران نشان می‌دهد مقدار تولید شرکت در نیمه نخست سال جاری بیشتر از 12 درصد رشد کرد و از یک میلیون و 484 هزار تن در 6 ماهه اول سال 1401، به یک میلیون و 675 هزار تن در پایان نیمه نخست امسال رسیده است. همین موضوع سبب شد تا ستران در دوره 6 ماهه نخست امسال تناژ فروش خود را افزایش دهد؛ به طوری که مقدار فروش سیمان تهران از یک میلیون و 508 هزار تن در نیمه نخست سال گذشته با افزایش 9.51 درصدی به یک میلیون و 651 هزار تن در 6 ماهه نخست سال جاری رسید.

به این ترتیب درآمد فروش ستران در نیمه نخست سال جاری با پیروی از رشد مقدار فروش و افزایش چشمگیر نرخ فروش سیمان در نیمه نخست سال جاری بیشتر از 59 درصد افزایش داشت و از 998 میلیارد تومان در 6 ماهه نخست سال گذشته به هزار و 589 میلیارد تومان در پایان شهریور امسال رسید. همچنین بهای تمام‌شده محصولات فروش‌رفته شرکت نیز در این دوره حدود 46 درصد رشد کرد و از 615 میلیارد تومان به 897 میلیارد تومان رسید.

ستران درآمد و هزینه

جهش سودآوری ستران

همین اختلاف میان رشد درآمد شرکت از محل فروش و بهای تمام‌شده محصولات فروش‌رفته سبب شد تا سود ناخالص ستران در نیمه نخست سال جاری بیشتر از 80 درصد رشد کند و رقم 961 میلیارد تومان را به ثبت برساند. گفتنی است این رقم در مدت مشابه سال گذشته 383 میلیارد تومان ثبت شده بود.

به علاوه، سود عملیاتی سیمان تهران نیز از 355 میلیارد تومان در نیمه نخست سال گذشته با جهش 81.68 درصدی به 646 میلیارد تومان در 6 ماهه اول امسال رسید.

جیب ستران پر شد

نگاهی به صورت‌های مالی 6 ماهه نخست سال جاری ستران حاکی از آن است که درآمدهای غیرعملیاتی شرکت در این دوره 272 درصد رشد کرده و این موضوع به جهش 94 درصدی سود خالص شرکت کمک شایانی کرده است.

سودآوری ستران

به این ترتیب سود خالص شرکت سیمان تهران در نیمه نخست سال جاری از 320 میلیارد تومان به 621 میلیارد تومان رسید. البته باید گفت ستران به دلیل افزایش سرمایه‌ای که داشت جهش EPS را تجربه نکرد و به ازای هر سهم تنها 36 تومان سود ساخت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.