خبر مهم:

کد مطلب: ۱۴۵۵۶۰

به دنبال مسدود شدن تلگرام در اندونزی:

محتوای تروریستی از تلگرام حذف می‌شود

محتوای تروریستی از تلگرام حذف می‌شود

به دنبال مسدود شدن سرویس پیام‌رسان تلگرام در اندونزی، مسئولان این شرکت اعلام کردند که اقدامات سخت‌گیرانه‌تری برای حذف محتوای تروریستی آغاز خواهند کرد.

به دنبال مسدود شدن سرویس پیام‌رسان تلگرام در اندونزی، مسئولان این شرکت اعلام کردند که اقدامات سخت‌گیرانه‌تری برای حذف محتوای تروریستی آغاز خواهند کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌ان، پاول دورف مدیرعامل شرکت تلگرام روز یکشنبه در کانال خود گفت: تلگرام یک تیم اختصاصی از مدیران آشنا به زبان و فرهنگ اندونزی را تشکیل داده تا کانال‌های با محتوای تروریستی را با سرعت و دقت بیشتری حذف کند.

او همچنین اضافه کرد: من اطمینان دارم که ما می‌توانیم به شکل موثری تبلیغات تروریستی را بدون مسدود کردن این اپ پیام‌رسان برای میلیون‌ها اندونزیایی، حذف کنیم.

وزارت اطلاعات و فناوری اطلاعات اندونزی روز جمعه به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در این کشور گفت که پیش‌نسخه وب پیام‌رسان تلگرام را مسدود کرده است.

اندونزی همچنین تهدید کرده، اگر شرکت تلگرام شیوه‌های بهتری را برای پاک کردن محتوای غیرقانونی خود توسعه ندهد، اپلیکیشن تلفن همراه تلگرام را نیز مسدود خواهد کرد.

دورف در واکنش به این موضوع گفت: تنظیم‌های تلگرام در اندونزی لیستی از کانال‌های عمومی با محتوای مرتبط با تروریسم را برای ما ارسال کردند، اما تیم ما نتوانسته است به سرعت درخواست‌های آنها را پردازش و برطرف کند.

دورف همچنین اعلام کرد که قصد دارد، یک کانال مستقیم ارتباطی با تنظیم‌کننده دولتی در اندونزی ایجاد کند تا شناسایی و جلوگیری از تبلیغات تروریستی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

گفتنی است، گروه تروریستی داعش از کانال‌های تلگرام برای پخش اخبار مرتبط با فعالیت‌های خود بهره می‌برد.

به گفته کارشناسان امنیتی و انتظامی، تروریست‌ها همچنین از کانال‌های تلگرام برای اقدامات دیگر از جمله آموزش ساخت بمب به مردم استفاده می‌کنند.

تلگرام مدعی است که هر ماهه هزاران کانال عمومی مرتبط با داعش را مسدود می‌کند.

لازم به ذکر است، اندونزی بیش از یک دهه است که با مشکل تروریسم مواجه است. در سال 2002 طی یک عملیات تروریستی در بالی، 202 نفر کشته و بیش از 300 نفر مجروح شدند.

دورف پیش‌تر گفته بود، حفاظت از حریم خصوصی بیش از تهدیدات تروریستی نگران‌کننده است. او در پیامی که در کانال رسمی تلگرام منتشر کرد گفت: تلگرام به شدت رمزگذاری شده و حافظ حریم خصوصی است. اما ما با ترویست‌ها دوستی‌ای نداریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.