کد مطلب: ۷۴۳۰۸۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ریزش سهام تسلا به کجا رسید؟

ریزش سهام تسلا به کجا رسید؟

سهام شرکت خودروسازی تسلا با سرعت قابل توجهی درحال کاهش است. این درحالی است که ایلان ماسک، صاحب این شرکت به افزایشی شدن سهام تسلا امیدوار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ایلان ماسک، مالک شرکت خودروسازی تسلا با کاهش 10 درصدی سهام این شرکت در روز سه‌شنبه کارمندان خود گفت که سعی کنند زیاد از دیوانگی بازار سهام آزرده نشوند.

کاهش چشمگیر سهام تسلا

او روز چهارشنبه این پیام را در ایمیلی به کارمندان خود ارسال کرد. او به کارکنان گوشزد کرد که تسلا باید عملکرد عالی را از خود به نمایش بگذارد. او همچنین گفت که مطمئن است در آینده، تسلا با ارزش‌ترین شرکت جهان خواهد بود.

در این ایمیل، ماسک از کارمندان تسلا به خاطر عملکردشان در سال 2022 تشکر کرده و آنها را تشویق کرد تا برای رقم زدن یک پایان قوی در سه ماهه چهارم تلاش کنند. همچنین از آنها خواست تا قبل از نیمه شب 31 دسامبر به مشتریان کمک کنند تا خودروها را به مشتریان تحویل دهند.

چندی پیش، وبلاگ وسایل نقلیه الکتریکی Electrek در این ایمیلی گزارش داده بود: سهام تسلا در یک سال گذشته سال حدود 68 درصد کاهش یافته است، اگرچه سهام این شرکت در روز چهارشنبه 3.3 درصد افزایش یافت و به 112.71 دلار رسید، اما به صورت کلی این سهام در ماه دسامبر 42 درصد کاهش داشته و در آستانه پایان دادن به بدترین ماه، سه ماهه و سال گذشته خود است.

دلیل کاهش سهام چه بود؟

ماسک کاهش قیمت سهام تسلا را تا حدودی ناشی از افزایش نرخ بهره دانسته است. اما منتقدان به تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک، از او به‌عنوان مقصر اصلی این ریزش یاد می‌کنند که تا پایان روز چهارشنبه حدود 675 میلیارد دلار ارزش بازار را کاهش داده است.

در روزهای پایانی اکثر سه ماهه‌ها، تسلا کارمندانی را از سرتاسر شرکت استخدام می‌کند تا خودروهای جدید را به مشتریان تحویل داده و به اهداف تعیین‌شده دست یابند، کاری که در زمان‌های عادی به افراد حاضر در تیم‌های فروش و تحویل محدود می‌شود. این شرکت به دنبال رشد سالانه 50 درصدی در تحویل خودرو بوده است، اما به سرمایه گذاران هشدار داده که ممکن است هر سال به این هدف نرسد.

ااین درحالی است که توجه ماسک اخیراً روی توییتر متمرکز شده است. مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس در سال 2022 ده‌ها میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را فروخت تا هزینه خرید 44 میلیارد دلاری توییتر را تامین کند.

آخرین اخبار حوزه استارتاپ و تکنولوژی را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.