کد مطلب: ۷۴۳۵۲۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

فیدیلیتی سهام توییتر خود را کاهش می‌دهد

فیدیلیتی سهام توییتر خود را کاهش می‌دهد

شرکت خودروسازی فیدیلیتی سهام توییتر خود را 56 درصد کاهش داده است. او دلیل این اقدام را عملکرد نادرست مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس گزارش ماهانه شرکت فیدیلیتی که در روز جمعه منتشر شد، صندوق‌های این شرکت در ماه نوامبر، ارزش سهام توییتر خود را 56 درصد کاهش دادند.

بی اعتمادی فیدیلیتی به ایلان ماسک

به نقل از رویترز، فیدیلیتی دلیل این اقدام را اوضاع نابسامان توییتر بعد از تصاحب ایلان ماسک اعلام کرد.
ارزش سهام «Fidelity Blue Chip Growth Fund» در توییتر تا 30 نوامبر، در مقایسه با 19.66 میلیون دلار در پایان اکتبر، چند روز پس از پایان خرید ماسک، نزدیک به 8.63 میلیون دلار بود. یعنی کاهش بیش از نیمی از سهام این شرکت در توییتر. یکی دیگر از صندوق‌های مدیر دارایی، Fidelity Contrafund، نیز کاهش مشابهی را گزارش کرد. این خبر ابتدا توسط Axios منتشر شد.

این اتفاق درحالی است که خودروسازی فیدیلیتی زمانی که ماسک اعلام کرد قصد خرید توییتر را دارد، جزو ده‌ها شرکتی بود که از او حمایت کرد. این شرکت حدود 316 میلیون دلار از سهام توییتر را خرید. اما به نظر می‌رسد عملکردی که ماسک طی این مدت از خود نشان داد، فیدیلیتی را از کرده خود پشیمان کرده است.

دوران مدیرعاملی ماسک در توییتر یکی از تاریک‌تارین دوران عصر فناوری به شمار می‌آید. او از ابتدای ورودش به این شرکت، به بهانه کاهش هزینه‌های شرکت دست به اخراج‌ گسترده کارکنان زد. پس از این اتفاق، بسیاری از کارمندان ماهر این شرکت نیز به طور داوطلبانه از توییتر استعفا دادند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز به دلیل بی‌اعتمادی به عملکرد ماسک و اوضاع توییتر تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی متوقف کردند.

استعفای ماسک به کجا رسید؟

چندی بعد، مدیرعامل توییتر در یک نظرسنجی از کاربران درباره ماندن یا رفتنش از توییتر نظرخواهی کرد. او همچنین اعلام کرد که به نتیجه نظرسنجی پایبند خواهد بود. پس از گذشت چند ساعت 57 درصد کاربران به رفتن او رای دادند. اما بعد از این اتفاق ایلان ماسک در توییت دیگری گفت: «هیچکس شغلی را نمی‌خواهد که بتواند توییتر را زنده نگه دارد. جانشینی وجود ندارد.»

دانیل ایوز و جان کاتسینگریس، تحلیلگران در Wedbush Securities در یادداشتی که اندکی قبل از بسته شدن رای گیری توییتر منتشر شد، نوشتند: استعفای آقای ماسک از توییتر یک گام بزرگ و رو به جلو خواهد بود و او در نهایت متوجه شد که وضعیت توییتر روزبه‌روز درحال بدتر شدن است.

ریزش قابل توجه سهام تسلا

تمرکز ماسک روی توییتر باعث بی‌توجهی او به شرکت خودروسازی تسلا نیز شد و در این مدت ارزش سهام این شرکت به پایین‌ترین حد خود در دو سال گذشته رسید. مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس در سال 2022 ده‌ها میلیارد دلار از سهام شرکت تسلا را فروخت تا هزینه خرید 44 میلیارد دلاری توییتر را تامین کند.

خریداری توییتر توسط ایلان ماسک نگرانی هیات مدیره تسلا را برانگیخته است. به طوریکه آنها سعی دارند ماسک را وادار کنند تا از مدیرعاملی توییتر دست برداشته و تمام تمرکز خود را روی شرکت خودروسازی تسلا بگذارد.

تعلیق روزنامه‌نگاران، از دیگر اقدامات عجیب مدیرعامل توییتر

تعلیق روزنامه‌نگاران آمریکایی نیز از دیگر فعالیت‌های بحث‌برانگیز ایلان ماسک در دوران مدیرعاملی خود بود. ماجرا از این قرار است که توییتر به‌طور ناگهانی حساب چند روزنامه‌نگار که اخبار این شبکه اجتماعی را پوشش می‌دادند، تعلیق کرد. توییتر علت تعلیق حساب این روزنامه‌نگاران را نقض قوانین این شبکه اجتماعی و افشای اطلاعات هویتی فرد اعلام کرد.

اشاره ماسک به آخرین تغییر قوانین توییتر در مورد حساب‌هایی بود که جت‌های شخصی را ردیابی می‌کنند، از جمله یکی از متعلقات خود ماسک که در روز چهارشنبه به اجرا گذاشته شد.

حساب‌های رایان مک از نیویورک تایمز، دانی اوسالیوان از CNN، درو هارول از واشنگتن پست، مت بایندر از Mashable، میکا لی از The Intercept، استیو هرمان از صدای آمریکا و همچنین روزنامه‌نگاران مستقلی مثل آرون روپار، کیت اولبرمن و تونی وبستر همگی از عصر پنجشنبه به حالت تعلیق درآمدند.

اما سایر شرکت‌های فناوری نیز در این روزها اوضاع مطلوبی ندارند. متا، آمازون، HP و دیگر غول‌های فناوری در چند ماه اخیر با کاهش چشمگیر ارزش سهام مواجه شده و مجبور به اخراج و تعدیل نیرو شدند. به نظر می‌رسد دلیل این رخدادها افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و رکود اقتصادی است.

آخرین اخبار استارتاپ و تکنولوژی را اینجا در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.