خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۹۵۹۳

جدایی جک دورسی از بلواسکای

جدایی جک دورسی از بلواسکای

براساس اعلام بلواسکای، جک دورسی دیگر در هیئت‌مدیره این شرکت حضور ندارد.​

به گزارش تجارت‌نیوز، «جک دورسی»، هم‌بنیان‌گذار توییتر، دیگر در هیئت‌مدیره بلواسکای، رسانه اجتماعی که او به راه‌اندازی آن کمک کرده بود، حضور ندارد. بلواسکی در دو پست از دورسی تشکر و ضمن تأیید جدایی‌اش، اضافه کرد که در جستجوی عضو جدیدی برای هیئت‌مدیره است.

براساس پست‌‌های بلواسکای، جک دورسی دیگر در هیئت مدیره این شرکت حضور ندارد. این پست‌ها یک روز پس از آن منتشر شد که یکی از کاربران در ایکس از دورسی پرسید که آیا او هنوز در هیئت‌مدیره این شرکت حاضر است یا خیر، و او بدون هیچ توضیحی پاسخ داد: «خیر».

جک دورسی و کناره‌گیری از هئیت مدیره بلواسکای

نه بلواسکی و نه خود جک دورسی نگفته‌اند که چگونه و چرا او هیئت‌مدیره این شرکت را ترک کرده است. درحال‌حاضر، دو عضو هیئت‌مدیره باقی مانده‌اند: «جی گرابر»، مدیرعامل این شرکت و جرمی میلر مخترع پروتکل پیام‌رسانی XMPP.

جک دورسی در ابتدا در سال 2019 از بلواسکای به‌عنوان پروژه‌ای برای توسعه یک استاندارد رسانه اجتماعی متن‌باز حمایت کرد. او بعداً با جداشدن از توییتر در سال 2022 به هیئت‌مدیره آن پیوست. اما به نظر می‌رسد که دورسی در این شرکت چندان نقش فعالی را ایفا نکرده است. چراکه اخیراً جی گرابر در مصاحبه‌ای به‌طور ضمنی گفت که دورسی فقط گاهی بازخوردهایی به او می‌داد و چندان حضور فعالی نداشت. پیش‌ازآن نیز دورسی حساب بلواسکای خود را بسته بود.

بلواسکای پس از حدود یک سال از راه‌اندازی، در بهمن‌ماه ثبت‌نام بدون دعوت‌نامه را ممکن کرد. در طول آن یک سال، این شبکه اجتماعی حدود 3 میلیون کاربر را جذب کرده بود. پس از آن نیز این پلتفرم ابزار تعدیل محتوای خود با نام Ozone را در اختیار توسعه‌دهندگان گذاشت تا بتوانند سرویس‌های فیلترسازی بیشتری برای کاربران ایجاد کنند.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.