خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۳۵۵۲

چرا واکسیناسیون عمومی کرونا در کیش لغو شد؟ + فیلم

چرا واکسیناسیون عمومی کرونا در کیش لغو شد؟ + فیلم

در روزهای اخیر ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شده که بر اساس آنها دولت با واردات واکسن و واکسیناسیون عمومی در کیش مخالفت کرده است. اما به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو این موضوع صحت ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از روز گذشته به طور گسترده ویدئو‌هایی از برخی از هرمندان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و آنها با انتقاد از وزارت بهداشت ادعا‌هایی را در مورد واکسیناسیون در ایران مطرح می‌کنند.

آنطور که این هنرمندان مدعی شدند چندماه پیش سرمایه‌گذاران جزیره کیش اعلام آمادگی می‌کنند تا با واردات گسترده واکسن این جزیره را به قطب گردشگری واکسن خاورمیانه تبدیل کنند.

این هنرمندان در بخش دیگری از این ویدئو‌ها که محتوایی تقریبا یکسان دارند مدعی شدند که شخص سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این تصمیم مخالفت کرده است.

از سوی دیگر در شبکه‌های محلی کیش نیز ویدوئویی منتشر شده که در آن، قریب، می‌گوید: مردم ایران می‌توانستند به جای ارمنستان برای واکسن به کیش بیایند اگر دولت مجوز می‌داد.

به گفته او: «نگذاشتند کیش محل واکسیناسیون عمومی شود.»

این فیلم مدعی است که «ماجرای یک میلیون دز واکسنی را که به کیش نرسید در گفتگو با طراح واکسیناسیون فراگیر در کیش»، بررسی می‌کند.

جهانپور: مخالفتی نداریم

در مقابل اما کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو و مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت در واکنش به این ادعا گفته است: وزارت بهداشت هیچ مخالفتی با واردات واکسن توسط شرکت‌های خصوصی نداشته و ندارد.

او با تکذیب خبر مخالفت وزیر بهداشت با واردات واکسن توسط بخش خصوصی در جزیره کیش، می‌افزاید: وزارت بهداشت، ۳۸ مورد مجوز واردات واکسن صادر کرده است، اما شرکت‌های خصوصی در زمینه واردات واکسن کرونا موفق عمل نکردند؛ چند روز پیش هم رئیس سازمان غذا و دارو به این شرکت‌ها اخطار داد که مهلت ۳ ماهه مجوز‌های واردات آن‌ها رو به اتمام است و در صورتی که نتوانند در فرصت باقیمانده واکسن وارد کنند مجوز آن‌ها لغو می‌شود.

فقط مختص کیش نبود

سخنگوی سازمان غذا و دارو می‌افزاید: تنها جزیره کیش نبود که بحث واردات گسترده واکسن در آن مطرح شد و در مناطق دیگر نیز این پیشنهاد مطرح شده بود، اما متاسفانه بخش خصوصی نتوانست موفق عمل کند و تا این لحظه حتی یک دز واکسن توسط بخش خصوصی وارد کشور نشده است.

منبع: میزان و کیش ایمیج

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.