خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۲۳۵۹

شلیک ازبکستان به هواپیمای نظامی افغانستان + عکس

شلیک ازبکستان به هواپیمای نظامی افغانستان + عکس

در حالی که ساعاتی پیش خبر رسید که یک فروند هواپیمای نظامی افغانستان در ازبکستان سقوط کرده، حالا اعلام شده است که وزارت دفاع ازبکستان، این هواپیما را هدف قرار داده است. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی وزارت دفاع ازبکستان به خبرگزاری فرانسه گفت که یک فروند هواپیمای نظامی افغانستان عصر یکشنبه در کشور هم‌مرز، ازبکستان، جمهوری شوروی سابق در آسیای میانه، سقوط کرده است.

بهرام ذوالفقاروف، سخنگوی ارتش ازبکستان گفت: «این هواپیمای نظامی به طور غیرقانونی از مرز ازبکستان عبور کرده بود و تحقیقات در مورد آن در حال انجام است.»

این گفته سخنگوی ارتش تاییدی است بر گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های ازبکستان که از سقوط هواپیمایی در روز گذشته در «سرخان‌دریا»، منطقه‌ای واقع در جنوب ازبکستان و در مرز با افغانستان، خبر داده بودند.

ساعتی بعد، وزارت دفاع ازبکستان اعلام کرد یک فروند هواپیمای نظامی افغانستان بدون توجه به هشدارها و در حالی که سعی در نقض حریم هوایی این کشور را داشت، مورد اصابت یگان پدافندی ازبکستان قرار گرفت.

سایت خبری گازتا ازبکستان نیز پیش از از سقوط یک فروند جت جنگنده متعلق به افغانستان در ازبکستان خبر داده بود.

این رسانه ازبک عکسی را نیز منتشر کرد که مدعی بود مربوط به لاشه هواپیمای سقوط کرده است (ایرنا، فارس و یورونیوز).

photo 2021 08 16 17 57 52

اشرف غنی در عمان است

با فرار رئیس‌جمهور پیشین افغانستان و دیپلمات‌ها از کابل پایتخت این کشور، طالبان صبح امروز اعلام کرد که جنگ تمام شده است. برخی رسانه‌ها نیز از حضور اشرفی غنی در عمان خبر می‌دهند.

در این میان، شبکه تلویزیونی کابل نیوز گزارش داد که اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان روز یکشنبه پس از تصرف کابل، پایتخت این کشور توسط طالبان وارد عمان شد.

این کانال تلویزیونی اعلام کرد که همسر غنی، رولا و حمدالله محب، مشاور امنیت ملی و فضل محمود فضلی، رئیس عمومی اداره امور ریاست جمهوری افغانستان نیز همراه وی هستند.

به گفته این شبکه، غنی و همراهانش ابتدا کابل را به مقصد تاجیکستان و سپس عمان ترک کردند و اکنون در آنجا هستند.

تاکنون مقامات رسمی عمان در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند.

خروج غنی از قدرت یکی از خواسته های اصلی طالبان در جریان مذاکرات صلح با دولت بود، اما او همچنان قدرت را حفظ کرده بود ( ایسنا ).

مطالعه متن کامل گزارش آخرین تحولات افغانستان / طالبان: جنگ تمام شد پیشنهاد می‌شود.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

(عکس تزئینی است.)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.