خبر مهم:

کد مطلب: ۸۸۹۴۹۸

ورزشگاه جدید تهران را چینی‌ها می‌سازند

ورزشگاه جدید تهران را چینی‌ها می‌سازند

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به ساخت ورزشگاه جدید تهران توسط چینی‌ها، درباره روند عقد قرارداد این ورزشگاه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن منصوری در بازگشت از چین در خصوص ساخت ورزشگاه جدید تهران گفت: چین علاوه بر اینکه یک صادرکننده بزرگ است، یک واردکننده بزرگ هم هست و از این بابت برای ایران ارزشمند است.

وی افزود: بخش زیادی از توافقات بین ایران و چین در مسیر اجراست. جای خالی یک ورزشگاه جامع ملی در تهران احساس می شود.

منصوری ادامه داد: تاکید ما در پروژه وزرشگاه جدید تهران روی توان داخلی است، اما به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد بخشی از کار را با شرکت‌های چینی پیش می‌بریم و در مسیر کار نیز از توان داخلی نیز استفاده می‌کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پایان خاطر نشان کرد: حضور مسئولان عالی رتبه دو کشور در رویدادهایی مثل نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، پیشرفت کار را سرعت می‌بخشد.

منبع: ایسنا

امضای تفاهم‌نامه ایران و چین برای طراحی و ساخت مجموعه ورزشی جدید در تهران

جلسه کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با مدیرعامل شرکت چینی IPPR در ساختمان مرکزی وزارت ورزش برگزار شد.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایران و شرکت IPPR در زمینه مشاوره در طراحی و ساخت مجموعه ورزشی و فرهنگی در تهران به امضای طرف‌های ایرانی و چینی رسید و مهیار عسگریان مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، این تفاهم‌نامه را امضا کرد.

دو ماه قبل و در روز 20 شهریور ماه بود که آیت‌الله رئیسی در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران، دستور داد «ورزشگاه آبرومند و در شأن و منزلت قهرمانان ملی» در تهران احداث شود. حالا با امضای تفاهم‌نامه میان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و شرکت IPPR، این کار وارد مرحله جدیدتری شد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.