خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۳۱۳۹

قابل توجه مسافران نوروزی؛ «نان برنجی» کرمانشاه را از دستفروشان نخرید

قابل توجه مسافران نوروزی؛ «نان برنجی» کرمانشاه را از دستفروشان نخرید

کارشناس بهداشت ایمنی غذایی مرکز بهداشت استان کرمانشاه نسبت به خرید نان برنجی از دستفروشان هشدار داد و افزود: این نان برنجی های ارزان قیمت آلودگی میکروبی دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهمن خدادادیان از نان برنجی به عنوان سوغات اصلی کرمانشاه یاد کرد و افزود: در ایام نوروز خرید این خوراکی با استقبال بیشتری همراه است و در این ایام نظارت بیشتری بر مراکز تهیه و تولید و عرضه نان برنجی صورت می گیرد.

خدادادیان با اشاره به عرضه این سوغاتی کرمانشاه توسط دستفروشان گفت: متاسفانه در شهر و بویژه در حومه شهر و در مسیر تردد مسافران شاهد عرضه نان برنجی از سوی وانتی ها و دستفروشان هستیم که متاسفانه از سلامت لازم برخوردار نیستند.

وی افزود: نان برنجی عرضه شده از سوی دستفروشان قیمت ارزانی دارد و همین امر موجب شده برخی افراد به خرید آن تمایل پیدا کنند، در حالیکه این قیمت پایین نشان دهنده استفاده از مواد اولیه ناسالم و غیراستاندارد است.

خدادادیان گفت: در نان برنجی که از سوی دستفروشان با قیمت ارزان عرضه می شود از خمیری که حاصل باقی مانده خرده نان برنجی است استفاده می شود و خاک قند و یا شکر آلوده برای تهیه آن بکار برده می شود.

وی افزود: متاسفانه سودجویان خرده نان برنجی های مانده را خمیر کرده و با خاک قند مخلوط کرده و دوباره نان برنجی تولید می کنند و از تارترازین که در صنعت رنگرزی استفاده می شود برای رنگ کردن آن به جای زعفران استفاده می کنند.

خدادادیان گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته تمام این نان برنجی ها آلودگی میکروبی داشته‌اند، بنابراین نسبت به خرید آنها هشدار جدی می‌دهیم.

وی افزود: این نان برنجی‌های ارزان قیمت هم با مواد ناسالم تولید شده و هم به شیوه ناسالم نگهداری می شوند، بنابراین آلودگی میکروبی بالایی دارند.

این کارشناس بهداشت ایمنی غذایی توصیه کرد: افراد نان برنجی را تنها از مراکز معتبر که تحت نظارت بازرسان بهداشت محیط قرار دارند خریداری کنند و در صورت مشاهده عرضه نان برنجی توسط دستفروشان و وانتی ها، موارد را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.