خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۳۲۸۲

رتبه‌بندی اپراتورهای موبایل در حوزه مصرف دیتا کاربران

رتبه‌بندی اپراتورهای موبایل در حوزه مصرف دیتا کاربران

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش فصلی خود را در خصوص رتبه‌بندی اپراتورهای موبایل در حوزه مصرف دیتا کاربران منتشر کرد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گزارش فصلی خود را در خصوص رتبه بندی اپراتورهای موبایل در حوزه مصرف دیتا کاربران منتشر کرد.

بر اساس این گزارش ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیجیتال کشور، رتبه نخست مصرف دیتا را در بین اپراتورهای تلفن همراه به خود اختصاص داد.

رگولاتوری به تازگی فصل نامه آماری خود در خصوص وضعیت وضعیت شبکۀ تلفن ثابت و همراه، شبکۀ پهن‌باند ثابت و سیار، شاخص‌های کیفیت شبکه، خدمات پستی و خدمات رادیویی را منتشر کرد. در شماره ۴۱ این فصلنامه که مربوط به سه ماهه نخست ۱۴۰۱ است، در جدولی اختصاصی به بررسی مصرف اینترنت اپراتورهای همراه کشور پرداخت.

بر اساس این گزارش، ایرانسل، به‌عنوان یک اپراتور جوان و در حال رشد که هر چند از نظر تعداد مشترک فعال، در حال حاضر سهم بازار کمتری به نسبت اپراتور‌ قدیمی‌تر دارد؛ اما توانسته است با ۱۵۷۶۵۷۴.۹۳۴ ترابایت مصرف دیتا در شبکۀ خود، جایگاه نخست را در مقایسه با سایر اپراتورها حفظ کند.

ایرانسل در سالهای اخیر با رشد و توسعه سریع توانسته گوشی سبقت را از رقیب سنتی خود یعنی همراه اول برباید و علی رغم اینکه تمرکز اصلی اش بر روی توسعه زیرساخت دیجیتال و حمایت از اکوسیستم فناوی اطلاعات بوده اما در عمل جایگاه خود به عنوان اپراتور برتر در مصرف دیتا را حفظ کرده است؛ این مهم به واسطه حضور درصد بالای جوانان و علاقه مندان به دنیای دیجیتال رقم خورده که به عنوان پشتوانه معنوی ایرانسل همواره مطرح بوده اند.

در این جدول، همراه اول و رایتل نیز با به ترتیب ۱۵۷۱۷۲۵.۸۶۷ و ۱۳۶۹۸۵.۸۲۸ ترابایت مصرف داده، در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش، تعداد سیم‌کارت‌های اپراتورها که در حوزۀ خدمات ماشین به ماشین (M۲M) و اینترنت اشیا در حال خدمت‌رسانی است، بررسی شده که در این بخش نیز، ایرانسل با ۱,۶۷۰,۱۵۵ اشتراک، در جایگاه اول قرار دارد و همراه اول و رایتل، به ترتیب با ۱,۲۱۷,۳۱۹ و ۱۱,۹۸۷ اشتراک، در رتبه‌های بعدی هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.