کد مطلب: ۸۹۱۸۱۸

فواید جکوزی + ۸ مزیت معجزه آسا برای سلامتی و زیبایی

فواید جکوزی + 8 مزیت معجزه آسا برای سلامتی و زیبایی

فواید جکوزی برای سلامت روح و ذهن آنقدر زیاد است که باعث گسترش استفاده از آن شده است. یکی از شناخته شده ترین این مزیت ها، فواید جکوزی برای دیسک کمر است. آشنایی با فواید جکوزی به طور قطع شما را شگفت زده خواهد کرد.

 از مهم ترین فواید سونا و جکوزی می توان به کاهش درد مفاصل، بهبود دیسک کمر و سیاتیک، سم زدایی و تغذیه پوست، کاهش استرس، بهبود کیفیت خواب، بهبود گردش خون، کاهش وزن و همین طور کمک به پاکسازی سینوس ها اشاره کرد. این موارد تنها برخی از فواید جکوزی می باشند که مختص به جکوزی آب گرم است. علاوه بر این، جکوزی آب سرد هم قابل استفاده می باشد که در ادامه به معرفی فواید هر دو آنها پرداخته شده است.

عمران مدرن ارائه دهنده انواع جکوزی آماده و وان حمام با بهترین کیفیت و بهینه ترین قیمت می باشد. به منظور استعلام قیمت وان ساده ایرانی و انواع جکوزی و دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

1- فواید جکوزی برای دیسک کمر و سیاتیک

یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکلات مربوط به دیسک کمر است که می تواند ناشی از نشستن های طولانی مدت و یا حتی نادرست، اضافه وزن، حمل بارهای سنگین و ... باشد. فواید جکوزی برای دیسک کمر آنقدر موثر است که بسیاری از پزشکان برای کمک به پروسه درمان، به بیماران توصیه می نمایند که از جکوزی آب گرم استفاده کنند. بر اساس مطالعات صورت گرفته، جکوزی آب گرم می تواند درد بیمارانی که دچار دیسک کمر یا سیاتیک هستند را کاهش دهد.

از آنجایی که دسترسی به جکوزی های عمومی دشوارتر است و از نظر بهداشتی نیز ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد، به ویژه به افراد دارای درد کمر و سیاتیک توصیه می گردد که برای بهره وری از فواید جکوزی برای دیسک کمر اقدام به خریداری نوع خانگی آن نمایند. عمران مدرن ارائه دهنده انواع جکوزی با ویژگی ها، ظرفیت، جنس و برندهای مختلف می باشد که خریداران گرامی می توانند برای دریافت مشاوره، استعلام قیمت و خرید از از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشند.

دلایل فواید جکوزی برای دیسک کمر

یکی از دلایل فواید جکوزی برای دیسک کمر این است که آب گرم جکوزی موجب گشاد شدن رگ ها و عروق ها شده و در نتیجه گردش خون افزایش می یابد. با افزایش گردش خون، درد ناشی از دیسک کمر کاهش پیدا می کند.

دلیل دیگر که از دلایل فواید سونا و جکوزی برای دیسک کمر به شمار می آید، واترجت های تعبیه شده در جکوزی می باشند. این واترجت ها برای پمپاژ و گردش آب مورد استفاده قرار می گیرند. فشار و حباب هایی که واترجت ایجاد می کند موجب ماساژ بدن، آرامش جسم و روح و در نهایت تسکین درد ناشی از دیسک کمر می شود.

عامل دیگر، کاهش فشار ناشی از وزن افراد بر روی ستون فقرات با غوطه ور شدن در آب می باشد. به عبارتی استفاده از جکوزی و غوطه ور شدن در آب آن سبب می شود که بخش اعظمی از فشار حاصل از وزن بدن توسط آب جکوزی پشتیبانی شده و از فشار بر روی ستون فقرات کاسته شود. این مورد از دیگر دلایلی است که به عنوان فواید جکوزی برای دیسک کمر شناخته می شود.

2- بهبود گردش خون با جکوزی

استفاده از آب گرم جکوزی می تواند بهبود عملکرد و سلامت عروق را به دنبال داشته باشد. در دنیای امروزی که افراد با چالش ها و استرس های زیادی مواجه هستند، این موارد سبب تاثیر بر گردش خون بدن می شود. با کمک جکوزی و نشستن در آب گرم آن، گردش خون بدن بهبود می یابد. این موضوع باعث کاهش فشار خون هم می شود. البته برای افرادی که دارای مشکلات فشار خون هستند، حتما استفاده از جکوزی و بهره مندی از فواید آن باید زیر نظر پزشک و مطابق با دستورات آن باشد.

3- فواید جکوزی برای کاهش درد مفاصل

جکوزی آب گرم می تواند به کاهش درد مفاصل هم کمک کند. البته باید توجه داشت که برای افراد با سنین بالا و دارای مشکلات قلبی، تسکین درد مفاصل با کمک جکوزی حتما باید با مشورت پزشک صورت پذیرد. دمای آب گرم و همین طور جت آب سبب ترشح هورمون اندروفین و کاهش درد مفاصل و بهره مندی از فواید جکوزی می گردد.

عمران مدرن ارائه دهنده انواع جکوزی با ویژگی ها، ظرفیت، جنس و برندهای مختلف می باشد که خریداران گرامی می توانند برای دریافت مشاوره، استعلام قیمت و خرید از از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشند.

جکوزی1

 

4- فواید جکوزی برای کاهش وزن

از دیگر فواید جکوزی می توان به تاثیرات آن بر کاهش وزن اشاره کرد. بر اساس تحقیقات صورت پذیرفته، استفاده از جکوزی موجب کالری سوزی بدن می شود. این موضوع به ویژه برای افرادی که دارای مشکلات حرکتی یا مفصلی هستند مزیت بزرگی به شمار می آید. نشستن در آب گرم جکوزی و غوطه ور شدن در آن، به سوزاندن کالری اضافی بدن و کاهش وزن آنها کمک شایانی می نماید. البته بهتر است سایر افراد در کنار استفاده از جکوزی، ورزش مداوم را در برنامه روزانه خود قرار دهند تا به سلامتی هر چه بیشتر آنها کمک شود.

 

5- بهبود کیفیت خواب با جکوزی

در دنیای پر تنش امروزی که افراد با استرس ها و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند، بسیاری از افراد در خواب خود دچار مشکل می باشند. به کمک جکوزی می توان این موضوع را بهبود بخشید. از مهم ترین فواید جکوزی در این خصوص این است که عوارض جانبی ندارد، در صورتیکه استفاده از قرص های خواب می تواند عوارضی را هم به دنبال داشته باشد. استفاده از جکوزی مدتی پیش از خواب، به آرامش و خواب آرام افراد کمک می کند.

6- فواید جکوزی برای پوست و سم زدایی بدن

آلودگی زیاد کلان شهرها، استرس و ... بر روی پوست افراد تاثیر گذاشته و مواردی همچون افزایش منافذ پوست، تیرگی، آکنه و ... را به دنبال دارد. با استفاده از جکوزی، دمای بدن افزایش یافته و باعث عرق کردن می شود. با عرق کردن، سموم موجود در بدن به سطح پوست آمده و دفع می شوند. همچنین موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست هم می گردد.

7- کاهش استرس با استفاده از جکوزی

استرس علاوه بر سلامت روحی و روانی، بر روی سلامت جسمانی افراد هم تاثیر منفی می گذارد. برای مثال استرس می تواند گرفتگی عضلات و ماهیچه ها و همین طور ایجاد مشکلات گوارشی را در پی داشته باشد. به طور کلی، استرس سبب کاهش بازدهی و کیفیت زندگی می گردد. ترکیب گرمای ناشی از دمای آب و ماساژ ناشی از واترجت جکوزی سبب افزایش تولید اندروفین می شود که به کاهش استرس کمک می کند.

جکوزی2

 

8- فواید جکوزی برای پاکسازی سینوس ها

بخار ناشی از آب داغ جکوزی موجب باز شدن مجاری بینی و رفع گرفتگی آن می شود. در کنار فواید جکوزی می توان از رایحه اکالیپتوس هم استفاده کرد که باعث نرم شدن منافذ سینوس و کاهش خلط و دردهای آزار دهنده ناشی از مشکلات سینوسی می گردد. جکوزی برای افراد مبتلا به آسم نیز قابل استفاده است.

فواید جکوزی سرد

بر خلاف باور عموم که تصور می کنند که جکوزی تنها دارای آب گرم است، جکوزی آب سرد هم وجود دارد که طرفداران مخصوص به خود را به ویژه در میان ورزشکاران دارد. از فواید جکوزی سرد می توان به بهبود خلق و خو و بالا رفتن سطح انرژی اشاره کرد. همچنین اکسیژن رسانی بهتر به بدن هم از جمله فواید جکوزی سرد است. تقویت سیستم ایمنی بدن و کنترل چربی و منافذ پوست هم از فواید جکوزی سرد به شمار می روند. برخی از جکوزی ها دارای سنسورهای تنظیم دما می باشند. بهترین دما برای بهره برداری از فواید جکوزی سرد ، دمای حدود 15 درجه سانتی گراد است و دمای کمتر از آن می تواند خطر آفرین باشد. چنانچه پیش از آن از جکوزی آب گرم استفاده نموده اید، بهتر است که فاصله زمانی بین استفاده از این دو، در حدود 15 الی 30 دقیقه باشد.

عمران مدرن ارائه دهنده انواع جکوزی با ویژگی ها، ظرفیت، جنس و برندهای مختلف می باشد که خریداران گرامی می توانند برای دریافت مشاوره، استعلام قیمت و خرید از از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.