خبر مهم:

کد مطلب: ۷۳۷۹۵۶

انفجار فجیع دفتر ریاست جمهوری اوکراین

انفجار فجیع دفتر ریاست جمهوری اوکراین

دفتر ریاست جمهوری اوکراین مورد اصابت حمله موشکی قرار گرفت. منابع خبری تا کنون از میزان تلفات و خسارات وارده خبری ندادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند انفجار مهیب ناشی از حملات موشکی و هوایی صبح روز دوشنبه ۱۰ اکتبر ۲۰۲۲ کی‌یف، پایتخت اوکراین را به لرزه درآورد.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این خصوص شنیده شدن صدای انفجارهایی مهیب را در پایتخت اوکراین مورد تایید قرار داد است.

بنا به این گزارش، این انفجارها حدود ساعت ۸ و پانزده دقیقه صبح به وقت محلی و چند دقیقه پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار حملات هوایی روی داده است.

فرانس‌پرس دقایقی پس از انتشار این گزارش در خبری فوری از شنیده شدن صدای دو انفجار دیگر در پایتخت اوکراین خبر داد.

ویدئوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده ستون‌های بزرگی از دود سیاه را در چندین نقطه از شهر کی‌یف به تصویر کشیده‌اند.

یک خبرنگار فرانس‌پرس در گزارش خود از محل آورده است که آمبولانس های زیادی در مرکز شهر به سمت محل انفجارها حرکت کردند.

گفته می‌شود که از ده‌ها موشک شلیک شده، دست کم شش موشک روز دوشنبه به پایتخت اوکراین اصابت کرده که یک موزه، یک دانشگاه و یک پارک از جمله مکان‌های هدف قرار گرفته بوده‌اند.

ناتو حملات موشکی به اوکراین را محکوم کرد

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو حملات موشکی روسیه به چند شهر اوکراین از جمله کی‌یف، پایتخت این کشور را به شدت محکوم کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو با انتشار پیامی توییتری حملات روسیه به زیر ساخت‌های غیرنظامی اوکراین را «وحشتناک و کوکورانه» خواند و آن را محکوم کرد.

وی با اعلام اینکه در این خصوص با وزیر امور خارجه اوکراین تلفنی گفتگو کرده یادآور شد که ناتو تا هر زمان که لازم باشد به حمایت از مردم شجاع اوکراین برای مقابله با تجاوزات روسیه ادامه خواهد داد.

اوکراین: حملات موشکی تاکنون دست کم ۱۰ کشته به جا گذاشته است

مقامات اوکراینی ظهر روز دوشنبه، ساعاتی پس ازحملات موشکی گسترده روسیه به کشورشان اعلام کردند که این حملات تاکنون دست کم ۱۰ کشته به جا گذاشته است.

وزیر امور خارجه اوکراین هم در تازه‌ترین واکنش به این حملات اعلام کرد که پوتین پس از «شکست‌هایش ناامیدانه» در میدان جنگ دست به این اقدامات زده است.

اتحادیه اروپا حملات موشکی روسیه به اوکراین را محکوم کرد و «جنایت جنگی» خواند

بروکسل ساعاتی پس از حملات موشکی روسیه به اوکراین که به گفته کی‌یف علاوه بر خسارات فراوان چندین کشته و زخمی به جا گذاشت این حملات را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا همچنین حملات روز دوشنبه روسیه به غیرنظامیان در اوکراین را مصداق بارز «جنایات جنگی» اعلام کرده است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص تصریح کرد: حملاتی که روسیه در روز دوشنبه علیه غیرنظامیان در اوکراین انجام داد، شبیه «جنایت جنگی» است که عاملان آن باید «پاسخگو» باشند.

پیتر استانو، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس خواست که اجازه ندهد از قلمرو کشورش به عنوان پایگاهی برای انجام حملات موشکی به اوکراین استفاده شود.

لوکاشنکو اوکراین را به طراحی حمله به بلاروس متهم کرد

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس روز دوشنبه اوکراین را به تدارک حمله به کشورش متهم کرد و با طرح این اتهام از تشکیل یک نیروی مشترک نظامی با روسیه خبر داد.

آقای لوکاشنکو بدون ارائه جزئیات بیشتر و مشخص کردن مکان استقرار این نیروی مشترک متشکل از نظامیان روس و بلاروس گفت: با توجه به وخامت اوضاع در مرزهای غربی اتحادیه، ما با استقرار یک گروه منطقه‌ای از فدراسیون روسیه و جمهوری بلاروس موافقت کردیم.»

رئیس جمهوری بلاروس همچنین لیتوانی و لهستان را به همکاری با اوکراین در آنچه وی «تدارک حمله تروریستی» به کشورش خوانده متهم کرده است.

پوتین: انفجار پل کریمه اقدامی تروریستی توسط اوکراین بود

اعضای شورای امنیت ملی در روسیه گردهم می‌آیند
پایتخت کی یف در حالی پس از حدود چهار ماه بار دیگر هدف حملات ارتش روسیه قرار می‌گیرد که ولادیمیر پوتین اعضای شورای امنیت ملی این کشور را برای شرکت در نشستی فوق‌العاده در روز دوشنبه فرا خوانده است.

به گزارش کرملین در این نشست که دو روز پس از انفجار پل کرچ برپا می‌شود وزرای اصلی کابینه، رهبران سیاسی و نمایندگان سرویس های امنیتی و ارتش حضور خواهند یافت.

پل‌ «کرچ» که بر اثر انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده تخریب و غیرقابل تردد شده سال ۲۰۱۸، چهار سال پس از الحاق کریمه به روسیه افتتاح شد.

این پل استراتژیک شبه‌جزیره کریمه را به خاک روسیه وصل می‌کند و گفته می‌شود که مسکو از آن برای ارسال تجهیزات نظامی به منظور تقویت نیروهای نظامی مستقر در جبهه‌های جنوبی و شرقی استفاده می‌کند.

آسیب دیدن پل کریمه در پی انفجار بمب؛ پوتین دستور تحقیق ویژه داد، مشاور زلنسکی از «آغاز» سخن گفت
جنگ روسیه و اوکراین؛ آیا مسکو از سلاح اتمی استفاده می‌کند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.