خبر مهم:

کد مطلب: ۲۸۷۰۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عتیقه‌های بازار مجازی؛ گلدان ۶۰ میلیونی و قرآن۳۰۰ میلیون تومانی

عتیقه‌های بازار مجازی؛ گلدان 60 میلیونی و قرآن300 میلیون تومانی

عتیقه‌های گوناگونی مثل سماور، فرش‌دستباف، سکه پهلوی، دوربین دید درشب و قرآن در فضای مجازی و سایت‌های خرید و فروش اجناس دست دوم با قیمت‌های بالای 50 میلیون تومان به چشم می‌خورد. اکثر آگهی‌دهندگان می‌گویند این اجناس به آنها به ارث رسیده و ارزش آنها از اجناس مشابه آنها با قدمت کمتر بیشتر است.

به گزارش تجارت‎نیوز، یکی از آگهی‌دهنده گلدان طلاکوب که این گلدان را با قیمت 60 میلیون تومان آگهی کرده است، می‌گوید: «جنس گلدون فولاده تیز‌آبیه و مربوط به زمان صفویه ست. 60 میلیون قیمتشه و خودم کارشناس محصولات صنایع دستی هستم و با اطمینان می‌فروشم.»

یکی دیگر از آگهی‌‌دهندگان که کلکسیون خودروهای اسباب‌بازی خود را با قیمت 60 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است، می‌گوید: «من با عشق و علاقه این کلکسیون رو تو 23 سال جمع کردم و 800 تا ماشین با شناسنامه توی کلکسیون هست و از 9تا کشوری مثل کره، عراق، فرانسه، انگلیس و لهستان جمع‌آوری کردم. بیشتر ماشین‌ها اندازشون دو بند انگشته چون علاقه م به این اندازه هاست و نگه‌داریش هم راحت‌تره. یک مجموعه از شخصیت‌های کارتونی هم دارم که مجموعا 85 ملیون تومن میفروشمشون.»

دوربین دید در شب هم در نوع خودش آگهی منحصر به‌فردی محسوب می‌شود. در جزئیات بیشتر این آگهی نوشته شده است: «70 میلیون می‌فروشم چون عتیقه ست و البته شناسنامه نداره و با توجه به فیلم های جنگ‌جهانی دوم فهمیدم واسه اون دوره ست.»

بیشترین قیمت عتیقه در این آگهی‌ها 300 میلیون تومان به نظر می‌رسد که مربوط به یک جلد قرآن است. آگهی‌دهنده آن می‌گوید: «300 میلیون تومن یه قیمت تخمینیه و اگه واقعا خریدارش پیدا بشه بهش تخفیف میدم. این قرآن برای پدر پدربزرگم است وبیشتر از 130 سال قدمت داره. »

1

دو سماور ذغالی هم با قیمت 80 میلیون تومان آگهی شده‌اند. فروشنده آن درباره این دو سماور می‌گوید: «جنس سماور‌ها برنجی است و مارک دار و ساخت روسیه است.»

«59 سکه نقره مربوط به دوره پهلوی با قیمت 50 میلیون تومان»، «چهار آلبوم تمبر قدیمی مربوط به دوره پهلوی و دیگر دوره‌ها با قیمت 80 میلیون تومان»، «دو کتاب قدیمی مثنوی معنوی مولوی و گلستان سعدی با قیمت 50 میلیون تومان» و «دو سرویس سکه با مهر برجسته آلمان با قیمت 50 میلیون تومان» از دیگر آگهی‌های قابل توجه عتیقه‌های بازارهای مجازی است.

بازاری که معلوم نیست چقدر از فروشندگان آن در نهایت می‌توانند این اجناس خاص خود را بفروشند. در سوی دیگر خریداران این اجناس معلوم نیست با اتکا به چه پشتوانه کارشناسی‌ای می‌توانند به این فروشندگان اعتماد کنند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.