کد مطلب: ۹۰۱۳۴۹

کشف نفتی بزرگ در دریای چین جنوبی

کشف نفتی بزرگ در دریای چین جنوبی

شرکت CNOOC چین، کشف نفتی فراساحلی بزرگی را اعلام کرد که می تواند حاوی معادل ۱۰۰ میلیون تن نفت باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت CNOOC این کشف را در دریای چین جنوبی در منطقه دلتای رود مروارید انجام داده است. ذخایر شناسایی شده حاوی نفت سبک هستند.

شرکت CNOOC که تولید نفت و گازش در سال ۲۰۲۳، به معادل ۶۷۵ میلیون بشکه نفت صعود کرد، اکنون تولید معادل ۷۰۰ تا ۷۲۰ میلیون تن نفت در سال ۲۰۲۴ را هدف گذاری کرده، زیرا در برنامه توسعه و استراتژی کاری ۲۰۲۴ خود، اهداف تولیدش را بالا برده است.

اکتشاف جدید، به این شرکت کمک خواهد کرد به اهداف جدید تولید خود نائل شود زیرا چنین اکتشافاتی، افت تولید میادین قدیمی تر در خشکی را جبران می کنند. بخش قابل توجه سرمایه گذاریهای شرکت CNOOC، به جبران افت تولید از طریق توسعه میادین جدید، متمرکز بوده است.

لین چِن، تحلیلگر شرکت «ریستاد انرژی» دسامبر گذشته درباره دورنمای تولید نفت چین گفت: اکثر میادین نفتی جدید در مرحله فرسودگی قرار ارند و با افت تولید طبیعی روبرو هستند و همزمان، کمبود اکتشافات جدید، چالشی را برای حفظ رشد تولید بلندمدت در نرخ فعلی، ایجاد می کند.

 

پس از این که تولید نفت چین در فاصله سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، کاهش ۱۲ درصدی پیدا کرد، شرکت CNOOC، در تلاش برای جایگزین ذخایر نفتی، پیشتاز شد. به نظر می رسد اوضاع به خوبی پیش می رود و پیش بینی می شود تولید در سال های آینده، رشد قوی داشته باشد.

اهداف تولید این شرکت برای سال ۲۰۲۵، معادل ۷۸۰ تا ۸۰۰ میلیون بشکه نفت تعیین شده و برای سال ۲۰۲۶، معادل ۸۱۰ تا ۸۳۰ میلیون بشکه نفت برنامه ریزی شده است. این شرکت، پروژه های جدید بزرگی را در چین پیش بینی می کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت CNOOC همچنین به دنبال افزایش فعالیت اکتشاف گاز طبیعی در دریای چین جنوبی، دریای بوهای و در خشکی است.

منبع : ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.