کد مطلب: ۹۰۷۱۹۱

قیمت نفت پس از کاهش تنش‌ میان ایران و اسرائیل عقب‌نشینی کرد

قیمت نفت پس از کاهش تنش‌ میان ایران و اسرائیل عقب‌نشینی کرد

قیمت نفت در آغاز معاملات روز دوشنبه کاهش یافت، زیرا اسرائیل و ایران خطرات ناشی از تشدید احتمالی درگیری هاو خصومت ها در خاورمیانه را پس از حمله اسرائیل به ایران کم اهمیت جلوه دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای آتی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 67 سنت یا 0.77 درصد کاهش به 86.62 دلار در هر بشکه رسید.  هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 63 سنت یا 0.76 درصد کاهش 82.51 دلار معامله شده است. 

یاپ جون رونگ استراتژیست بازار در IG می گوید: قیمت نفت خام برنت نتوانست افزایش اولیه خود را حفظ کند، با انتظارات گسترده مبنی بر اینکه تنش های ژئوپلیتیکی بین اسرائیل و ایران ممکن است با توجه به واکنش مهار شده ایران از بین برود.

هر دو شاخص اوایل روز جمعه، پس از شنیده شدن صدای انفجار در شهر اصفهان در ایران که به عنوان حمله اسرائیل توصیف شده بود، بیش از 3 دلار در هر بشکه افزایش یافتند، اما پس از آن که تهران این حادثه را کم اهمیت جلوه داد و گفت که قصد ندارد اقدامی تلافی جویانه کند، کاهش یافت.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا در هفته گذشته نشان داد ذخایر نفت خام ایالات متحده 2.7 میلیون بشکه افزایش یافت که تقریباً دو برابر انتظار تحلیلگران برای افزایش 1.4 میلیون بشکه‌ای بود.

آستن گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، روز جمعه آخرین مقام ارشد بانکی آمریکایی بود که زمان طولانی تری را برای کاهش نرخ بهره اعلام کرد، زیرا پیشرفت در کاهش نرخ تورم متوقف شده بود.

روز شنبه، مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمکی به اوکراین و اسرائیل را تصویب کرد که حاوی تدابیری است که به دولت فدرال اجازه می‌دهد تحریم‌ها علیه ایران و تولید نفت این کشور را گسترش دهد. بررسی این لایحه در سنا قرار است روز سه شنبه آغاز شود.

حزب الله لبنان روز یکشنبه اعلام کرد که یک پهپاد اسرائیلی را که در حال انجام ماموریت جنگی در جنوب لبنان بود، سرنگون کرده است. نیروهای اسرائیلی و گروه مسلح حزب‌الله لبنان بیش از شش ماه است که به موازات جنگ غزه با یکدیگر تبادل آتش کرده‌اند که به نگرانی‌ها در مورد تشدید بیشتر تنش‌ها دامن می‌زند.

 

منبع : بازار نفت گاز و پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.