کد مطلب: ۹۰۷۱۴۱

علت کاهش شدید قیمت نفت در معاملات اخیر چیست؟

علت کاهش شدید قیمت نفت در معاملات اخیر چیست؟

کاهش شدید قیمت نفت در معاملات اخیر نشان دهنده عدم اطمینان در مورد مناقشه اسرائیل و ایران است، با گزارش های اولیه از حملات اسرائیل به خاک ایران که برنت را به بالای 90 دلار در هر بشکه رسانده است، اما پس از اعلام عدم هرگونه آسیب به تاسیسات، قیمت نفت به 86 دلار در هر بشکه بازگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، اعمال مجدد تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا نیز  پس‌از مسائل ژئوپلیتیک منطقه  پشت سر گذاشته شد و  آمریکا تحریم های نفتی ونزوئلا را دوباره اعمال کرد. وزارت امور خارجه آمریکا معافیت 6 ماهه خود را که به ونزوئلا اجازه می دهد آزادانه نفت خام خود را مبادله کند لغو می کند و این معافیت مجددا منقضی می شود.

آمریکا مدعی است رئیس جمهور مادورو به تعهدات قبل از انتخابات خود عمل نکرده و به شرکت های نفتی مهلتی 45 روزه برای پایان دادن به فعالیت های خود در این کشور داده است.

 کنگره آمریکا خرید نفت ایران توسط چین را هدف قرار داده است. مجلس نمایندگان ایالات متحده با اکثریت قاطع (11-383) لایحه ای را در مقابله با خرید نفت خام ایران توسط چین تصویب کرد و به دنبال این  تحریم معاملات بین مؤسسات مالی چین و ایران ادامه یافت  و این قانون به سنا منتقل شد و در آنجا با سرنوشت نامشخصی روبرو شد.

 صندوق دولتی امارات متحده عربی برای تصاحب شرکت بزرگ اسپانیایی TAQA ابوظبی در حال مذاکره با سه سهامدار بزرگ شرکت انرژی گازی اسپانیایی Naturgy (BME:NTGY) بر سر پیشنهاد خرید احتمالی است که ارزش بازار این شرکت 22 میلیارد دلار است که به طور بالقوه بزرگترین معامله از این قبیل توسط یک صندوق مستقل است.

 اتحادیه اروپا از آلمان به دلیل تعرفه های گاز شکایت می کند. انتظار می رود کمیسیون اروپا از آلمان به دلیل دریافت هزینه اضافی برای خرید گاز از سایت های ذخیره سازی خود، نادیده گرفتن قوانین بازار واحد اتحادیه اروپا و سه برابر کردن  "هزینه بی طرفی" از زمان معرفی اولیه در اکتبر 2022 از آلمان شکایت کند.

منبع : بازار نفت گاز پتروشیمی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.