کد مطلب: ۹۰۷۳۸۵

یک پیش‌بینی از بازار نفت در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه

یک پیش‌بینی از بازار نفت در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه

در حالی که سرمایه گذاران در حال ارزیابی ریسک ناشی از نگرانی های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند، قیمت نفت در آغاز معاملات روز سه شنبه پس از کاهش در جلسه قبل افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 27 سنت افزایش به 87.27 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 26 سنت افزایش 82.16 دلار معامله شده است.

 هر دو معیار در جلسه معاملاتی قبل 29 سنت کاهش یافتند، زیرا نشانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه تشدید تنش اخیر بین اسرائیل و ایران تأثیر کوتاه مدت کمی بر عرضه نفت از منطقه داشته است.

 تحلیلگران ANZ بر تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران تاکید کردند که تحریم‌های فعلی را به بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که آگاهانه نفت خام ایران را فرآوری یا ارسال می‌کنند، گسترش می‌دهد.

 جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه به طور اصولی با گسترش تحریم‌ها علیه ایران پس از حمله موشکی و پهپادی تهران به اسرائیل موافقت کردند.

ساکنان سرزمین های فلسطینی روز دوشنبه گفتند که سربازان اسرائیلی در یک حمله غافلگیرانه به بخش شرقی خان یونس بازگشتند و مردمی را که به خانه های متروکه در ویرانه های شهر اصلی جنوب نوار غزه بازگشته بودند، یک بار دیگر فراری دادند.

 سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و داده های مخارج مصرف شخصی ماه مارس در اواخر این هفته برای ارزیابی مسیر سیاست پولی هستند.

 بر اساس نظرسنجی اولیه رویترز از تحلیلگران، انتظار می رود ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته گذشته افزایش یابد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی احتمالا کاهش یافته است.

 

منبع : اخبار نفت و گاز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.