خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۹۱۰۰۱۷

بودجه ۱۴۰ میلیارد تومانی دولت برای دستیار رئیسی!

بودجه ۱۴۰ میلیارد تومانی دولت برای دستیار رئیسی!

روزنامه اعتماد نوشت: آخرین بند بیان شده که 140 میلیارد تومان هم بودجه دارد، در واقع موسسه‌ای با نام «موسسه فرهنگی سرچشمه نور انقلاب اسلامی» است. مدیر این موسسه، احمد عبودتیان است؛ او خرداد 1401 با حکم ابراهیم رییسی، به عنوان «دستیار رییس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت» منصوب شد.​

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه اعتماد  ارقام و اعداد جداول بودجه 1403 را بررسی کرده است. 

آخرین بند بیان شده که 140 میلیارد تومان هم بودجه دارد، در واقع موسسه‌ای با نام «موسسه فرهنگی سرچشمه نور انقلاب اسلامی» است. البته تا قبل از شهریور 1400، نام این موسسه، «موسسه فرهنگی تسنیم نور» بود. هرچند قرار است این موسسه 140 میلیارد تومان ذیل سازمان تبلیغات اسلامی بودجه بگیرد، اما در اصلاحیه‌ای که سال گذشته مدیران آن، بر اساسنامه اعمال کردند، عبارت « (وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی)» از ماده (۱) اساسنامه حذف شد.

یکی از مدیران این موسسه «محمدمهدی دادمان» است؛ او سال 1399 به عنوان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی منصوب شد؛ حوزه هنری خود نیز از زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات است. مدیر دیگر این موسسه، احمد عبودتیان است؛ او خرداد 1401 با حکم ابراهیم رییسی، به عنوان «دستیار رییس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت» منصوب شد. او همچنین مدیرعاملی و عضویت در هیأت مدیره بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا در کارنامه خود دارد؛ بنیاد خاتم‌الاوصیا یکی از زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران است. «موسسه فرهنگی سرچشمه نور انقلاب اسلامی» در واقع مدیریت مجموعه یادمان شهدای هفتم‌تیر در محله سرچشمه تهران را دارد. این مجموعه به غیر از یادمان شهدای هفتم‌تیر، شامل سینما، مسجد، گالری، کافه، کتابخانه، رستوران، موزه، مهدکودک و سالن همایش‌های می‌شود.

«حمایت از فعالیت‌های فرهنگی بنیاد سپهر» از جمله مخارج زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات است که 50 میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است.

منبع : اعتماد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.