کد مطلب: ۱۳۳۳۹۳

ابلاغ آیین‌نامه کسب و کار تا دو روز آینده

ابلاغ آیین‌نامه کسب و کار تا دو روز آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب آیین‌نامه کسب و کار در دولت خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، مهندس محمدرضا نعمت‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: این آیین‌نامه ظرف یک تا دو روز آینده به دستگاه‌های مختلف ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به حضور هیات‌های خارجی در دوران پسابرجام در ایران و تاثیر مثبت آن بر بهبود روابط تجاری ما با دنیا تصریح کرد: در دوران پسابرجام و با تبادل هیات‌های تجاری همکاری‌های ما با سایر کشور‌ها در این زمینه شروع شده است.

نعمت‌زاده با اشاره به مشکلاتی که در زمینه شاخص کسب و کار داریم، افزود: برخی از مقررات داخلی در زمینه گسترش روابط تجاری ما مسائلی را ایجاد می‌کند که به عنوان نمونه می‌توان به وضعیت کسب و کار اشاره کرد. زیرا ما در این شاخص هنوز به رتبه و جایگاه خوب خود نرسیده‌ایم.

این عضو کابینه دولت یازدهم خاطرنشان کرد: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید توانستیم رتبه ایران در شاخص کسب و کار را از بین 180 کشور به 120 برسانیم. در حالی که پیش از این، رتبه ما 152 بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: خارجی‌ها به طور قطع وضعیت ما را رصد می‌کنند. بنابراین لازم است تا وضعیت کسب و کار را به بهترین شکل اصلاح کنیم.
‌نعمت‌زاده با اشاره به آیین‌نامه ارتقای کسب و کار در کشور تصریح کرد: کسب و کار 10 شاخص دارد که در این آیین‌نامه تکالیف همه دستگاه‌ها را برای ارتقا در این زمینه مشخص کرده‌ایم و این آیین‌نامه تا دو روز آینده به آنها ابلاغ خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ما نیاز داریم برای ارتقای شاخص کسب و کار تلاش‌های جدی‌تری داشته باشیم، یادآور شد: به طور قطع با ابلاغ و اجرای این آیین‌نامه رتبه ایران در شاخص کسب و کار بهتر خواهد شد و پیش‌بینی ما این است که با این اقدام می‌توانیم به رتبه 70 برسیم.

نعمت‌زاده با اشاره به سرعت بالای تاسیس شرکت در کشور‌های مختلف دنیا، اظهار داشت: در بسیاری از کشور‌ها ظرف یک روز می‌توان شرکتی را تاسیس کرد و ما امیدواریم با بهبود شاخص کسب و کار بتوانیم روند تاسیس شرکت در ایران را نیز تسریع کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.