کد مطلب: ۱۳۷۲۲۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

دولت به دنبال بسترسازی برای واگذاری حوزه تولید به بخش خصوصی است

دولت به دنبال بسترسازی برای واگذاری حوزه تولید به بخش خصوصی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خواست دولت واگذاری حوزه تولید و اجرای امور به بخش خصوصی است و در این زمینه بسترها را فراهم می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا نعمت‌زاده در جریان بازدید از شرکت فولادکاران افق ابهر افزود: دولت در تلاش است تا علاوه بر بسترسازی برای واگذاری امور، مانع‌تراشی نکند، مشوق و کمک حال آنان باشد.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت در صنعت کار آسانی نیست و صنعتگر باید به تمام امور اقتصادی اشراف داشته باشد، خاطرنشان کرد: در کنار این توانمندی یک صنعتگر باید بتواند از تجربه دیگران استفاده کند و استعدادها را برای پیشرفت و اجرای برنامه به کار بگیرد.

وی تاکید کرد: دولت برنامه تکمیل زنجیره کامل فولاد کشور را که از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب است، در دستور کار دارد و این زنجیره کامل باید برای جلوگیری از خام‌فروشی و دستیابی به ارزش افزوده بیشتر تا آخرین حلقه شکل بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در سه سال گذشته 55 میلیون تن صنعت فولاد کشور از واردکننده به صادرکننده تبدیل شده است.

نعمت‌زاده اضافه کرد: یک عده منافع خود را در صادرات مواد خام می‌دانند، در حالی که با فرآوری مواد خام می‌توان به سود 10 برابری دست یافت.

وی به فعالیت شرکت فولادکاران افق ابهر در تولید میلگرد و سیم جوش اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت این واحد تولیدی که آخرین فناوری را در اختیار دارد؛ علاوه بر اشتغال‌زایی برای جوانان، امکان آموزش آنان و تامین مواد اولیه صنایع کشور را فراهم و نیاز صنایع پایین‌دستی را تامین می‌کند.

شرکت فولادکاران افق ابهر که در شهرک صنعتی افق ابهر مستقر و تولیدکننده 70 درصد از میلگرد و سیم جوش کشور محسوب می‌شود و تاکنون برای 600 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به استان زنجان در مراسم افتتاح 2 واحد صنعتی شرکت و از 6 طرح صنعتی دیگر در این استان بازدید می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.