خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۸۹۳۵۷

قیمت تمام‌شده، چالش اصلی بازار داخل است

قیمت تمام‌شده، چالش اصلی بازار داخل است

مدیر کل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز قیمت تمام‌شده چالش اصلی در حوزه بازار داخل است و همین قیمت تمام‌شده است که باعث وفاداری یا عدم‌وفاداری مشتری خواهد شد.

مهدی صادقی نیارکی، پنجشنبه در نخستین جشنواره تخصصی توانمندی‌های صنایع غذایی، آشامیدنی و دارویی استان فارس در شیراز افزود: البته بازاریابی هم تاثیر بسیاری بر ایجاد وفاداری در مشتریان دارد اما قیمت تمام‌شده هم در جلب نظر مشتری بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی ادامه داد: در کشور چند عامل داریم که قیمت تمام شده صنعت غذایی ما را بالا برده که باید برای آن فکری کرد.

صادقی نیارکی بیان کرد: اولین عامل ماده اولیه است که اگر فکری برای آن نداشته باشیم و هوشمندانه تصمیم نگیریم مصرف کالاهای صنعتی به سمت کالاهای سنتی یا بعضا زیرپله ای تغییر جهت خواهد داد.

مدیر کل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اهمیت حوزه صنایع بالا دست افزود: در برخی کالاها که استراتژیک است باید به خوداتکایی ملی برسیم اما بحث صرفه اقتصادی نیز برای کشاورز بسیار اهمیت دارد که باید در این زمینه نگاه هوشمندانه داشته باشیم و منفعت تولید کننده را به منفعت مصرف کننده و منفعت تولید کننده را به صنایع تامین‌کننده آن که صنایع کشاورزی است متصل کنیم.

وی بحث تامین مالی و ماشین‌آلات و تکنولوژی را 2 چالش دیگر بازار داخل دانست و گفت: واحدهای تولیدی که در طراحی و خرید ماشین آلات توجه بیشتری داشته‌اند وماشین‌آلات خوبی را انتخاب و خریداری کرده‌اند امروز با مشکل مواجه نیستند.

صادقی نیارکی بر لزوم ارزش‌گذاری نشان تجاری (برند) در کشور نیز تاکید کرد و افزود: سیستم تامین مالی باید به جای اینکه تقاضای وثیقه ملکی درجه یک داشته باشد ارزش نشان تجاری را به جای وثیقه قبول کند چرا که هم پولی حیف و میل نمی‌شود و هم یک بازار فعال پشتیبان بازگشت پول به بانک عامل خواهد بود.

وی گفت: ما در کشور تنها یک نشان تجاری (برند) داریم که ارزش نشان تجاری آن در سال 2014 در دنیا رتبه 48 را داشته است.

او افزود: امیدواریم در پایان جشنواره تخصصی توانمندی‌های صنایع غذایی، آشامیدنی و دارویی فارس یک جمع بندی مناسب داشته باشیم تا به عنوان یک مدل موفق در حوزه صنعت غذا و آشامیدنی بتوانیم به مراجع تصمیم‌ساز و سیاست گذار اعم از قوه مجریه و مقننه ارائه دهیم تا امکان پیش بردن مسائل به شکلی علمی‌تر فراهم شود.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.