کد مطلب: ۱۳۱۰۲۸

نقش محصولات دانش‌بنیان در تولید و اشتغال

نقش محصولات دانش‌بنیان در تولید و اشتغال

مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان با نگاه صادراتی به تشریح نقش موثر محصولات دانش‌بنیان در وضعیت تولید و اشتغال پرداخت.

به گزارش تجارت‌نیوز، اسکندری در خصوص نقش گردشگری در توسعه اشتغال گفت: با بررسی تجربه‌های جهانی موفق در عرصه گردشگری و اثرات آن بر اقتصاد و اشتغال، در آینده نزدیک بیش از پیش از این ظرفیت مهم کشور استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلاتی که نبود سامانه برای ثبت آمار به وجود می‌آورد، افزود: نبود سامانه مشخص برای ثبت آمار جامع و دقیق از صادرات محصولات فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) از مسائلی است که یافتن راهکار مناسب آن در پروژه‌های دفتر پیش‌بینی شده است.

اسکندری ضمن بر شمردن پروژه‌های دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان گفت: نقش گردشگری در توسعه اشتغال کشور با نگاهی به تجربه جهانی و اثرات آن در این کشورها، شناسایی مصادیق محصولات دانش‌بنیان و بررسی چگونگی تعرفه‌گذاری آنها از پروژه‌های در دست اقدام است.

وی همچنین در ادامه یادآور شد: نقش محصولات صنایع و فعالیت‌های خلاق در ایجاد اشتغال در کشور با نگاه صادراتی، بررسی آثار دو دهه حضور شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در کشورهای هدف با نگاهی به آینده، ساماندهی نظام آماری و جمع‌آوری آمار صادرات فاوا، تجزیه و تحلیل هزینه و فایده ترانزیت کشور از دیگر پروژه‌های دفتر است.

مدیر کل دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان از بنگاه‌ها و تشکل‌های علاقمند دعوت کرد تا در صورت علاقمندی به مشارکت در اجرای پروژه‌های این دفتر، با شماره تلفن 21912481 و شماره فکس 22662518 تماس حاصل کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.