خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۵۳۸۴

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره):

ظرفیت ترمینال سلام سالیانه ۶ میلیون مسافر است

ظرفیت ترمینال سلام  سالیانه 6 میلیون مسافر است

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: روند ساخت ترمینال سلام متوقف نشده و طبق قراردادی که با پیمانکار منعقد شده امیدواریم تا پایان سال جاری این پایانه به بهره‌برداری برسد.

محمود نویدی افزود: برای تسریع در انجام عملیات ساخت ترمینال سلام در فرودگاه امام (ره) عملیات ساخت این ترمینال به بنیاد مستضعفان واگذار شد و از سال گذشته عملیات اجرایی آن ادامه داشت.

وی با اشاره به ظرفیت ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) افزود: ظرفیت این ترمینال سالیانه بین 5 تا 6 میلیون مسافر است و با بهره‌برداری از این ترمینال ظرفیت پذیرش و اعزام مسافر از طریق فرودگاه امام سالیانه به بیش از 12 میلیون مسافر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در ادامه به آغاز به کار گمرک در منطقه آزادشهر فرودگاهی امام خمینی اشاره کرد و گفت: عملیات آماده‌سازی گمرک این منطقه آزاد در قسمت جنوبی این فرودگاه در دست اقدام قرار گرفته است و امیدواریم همزمان با هفته دولت امسال گمرک کار خود را آغاز کند.

نویدی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است با استقرار نیروی انسانی، گمرک منطقه آزادشهر فرودگاه امام خمینی (ره) از شهریور ماه امسال کار ترخیص کالا از این منطقه آزاد را آغاز کند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره طرح ساخت ترمینال ایرانشهر در فرودگام امام خمینی (ره) نیز گفت: فراخوان عمومی ساخت ترمینال بزرگ ایرانشهر فرودگاه امام برگزار شده و بیش از 40 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی برای ساخت این پایانه مسافری اعلام آمادگی کرده‌اند و شرکت ناکو هلند به عنوان مشاور کارفرمای شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در حال ارزیابی توانمندی‌های این سرمایه‌گذاران است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه امام خمینی در 35 کیلومتری تهران یکی از بزرگترین فرودگاه‌های منطقه است و سالیانه بیش از 8 میلیون مسافر از این فرودگاه تردد می‌کنند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است با ساخت ترمینال سلام و ایرانشهر ظرفیت این شهر فرودگاهی سالیانه به بیش از 30 میلیون مسافر افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.