خبر مهم:

کد مطلب: ۱۹۱۴۷۱

ایرباس بالاتر از بوئینگ پرواز می‌کند

ایرباس بالاتر از بوئینگ پرواز می‌کند

ایرباس برای پنجمین سال متوالی، سفارش‌های بیشتری از بوئینگ برای ساخت هواپیمای مسافری دریافت کرد.

شرکت هواپیماسازی ایرباس همچنان در ثبت سفارش‌های ساخت هواپیمای مسافری از بوئینگ جلوتر است.

به گزارش خبرنگار تجارت‌نیوز ، ایرباس موفق شد در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱,۱۰۹ سفارش برای ساخت هواپیمای مسافری دریافت کند، این در صورتی است که سفارش‌های شرکت بوئینگ به ۹۱۲ فروند رسید.

ایرباس برای پنجمین سال متوالی است که بیشتر از بوئینگ سفارش می‌گیرد. ادامه برتری ایرباس به دلیل سفارش ۵۰ میلیارد دلاری ایندیگو پارتنرز در هفته آخر سال ۲۰۱۷ میلادی بود. این سفارش ۵۰ میلیارد دلاری بزرگ‌ترین سفارش در تاریخ هواپیماسازی ایرباس محسوب می‌شود.

با این وجود، در تحویل هواپیما شرکت بوئینگ از ایرباس موفق‌تر بود. این شرکت در سال ۲۰۱۷ توانست ۷۶۳ فروند هواپیما را به مشتریانش تحویل دهد، در صورتی که میزان هواپیماهایی که ایرباس تحویل مشتریان داد ۷۱۸ فروند بود.

شرکت‌های ایران‌ایر و آسمان ایران نیز در سال ۲۰۱۶ قراردادهایی با این دو شرکت برای بازسازی ناوگان هوایی ایران منعقد کردند. بر اساس این قراردادها بوئینگ باید ۱۱۰ فروند برای ایران‌ایر و آسمان خواهد ساخت و ایرباس نیز متعهد به تحویل ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران‌ایر شده است. اما با اعمال تحریم‌های جدید توسط دونالد ترامپ و تحریم صنایع هوایی ایران، باید دید که آیا این دو شرکت به تعهدات خود عمل می‌کنند؟

از بوئینگ جلو زد پایانی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.