کد مطلب: ۸۹۷۷۶۰

سیستان بلوچستان در صدر بیکاری جوانان

سیستان بلوچستان در صدر بیکاری جوانان

بر اساس داده‌های مرکز آمار، سیستان و بلوچستان نرخ بیکاری جوانان رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال حتی فراتر از ۲۲ درصد به ثبت رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، نرخ بیکاری میان جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله در کل کشور حدود ۱۴.۴ درصد در انتهای پاییز سال جاری برآورد شده است. مقایسه نرخ بیکاری جوانان در رده سنی مذکور با پاییز ۱۴۰۱ نشان‌دهنده این است که این نرخ در مقایسه با سال گذشته دچار کاهشی جزئی شده به شکلی که از ۱۴.۸ درصد در پاییز سال گذشته به ۱۴.۴ درصد در پاییز سال جاری رسیده است.

بر اساس داده‌های مرکز آمار، سیستان و بلوچستان نرخ بیکاری جوانان رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال حتی فراتر از ۲۲ درصد به ثبت رسیده است.

نرخ بیکاری جوانان

همچنین استان‌های هرمزگان، خوزستان و لرستان نیز به ترتیب با ۲۱.۵، ۲۱.۳۵ و ۲۱.۱ درصد بیکاری در میان جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله خود مواجه بوده‌اند.

در مقابل استان تهران کمترین نرخ بیکاری جوانان را میان سایر استان‌ها داشته که معادل ۸.۷ درصد در انتهای پاییز ۱۴۰۲ بوده است.

نرخ بیکاری جوانان2

 

منبع : اکوایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خود دولت مردان همین میخان جوانان بلوچستان بیکار بموند اگر راست میگن افغانی کل بلوچستان خارج بکند ببین یه جوان بیکار می‌ماند آن وقت هر شرکتی کارگاهی برو سر بزن افغانی سرکاره

  • ناشناس

    بسمه تعالی باسلام موضوع درخواست تعیین تکلیف وتبدیل وضعیت شغلی نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان که از سال 1394/1/1بصورت طرحی در مراکز های خدمات ترویج جهادکشاورزی بکار گرفته شده ایم متاسفانه با کمترین حقوق شش میلیون تومان و بدون مزایای اکنون با تأخیر چندین ماهه حقوق پرداخت می گردد لذا خواسته ی ما نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان این است که حقوق مان مستقیم از خزانه واریز بشود با تشکر فراوان جمعی از نیروهای طرحی جهاد کشاورزی استان سیستان بلوچستان 1402/11/20