خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۹۱۰۲۸۹

دستور جدید داعش؛ به استادیوم و ورزشگاه‌های آلمان حمله کنید

دستور جدید داعش؛ به استادیوم و ورزشگاه‌های آلمان حمله کنید

براساس گزارش های محرمانه داعش چندین تروریست را به آلمان اعزام کرده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخه‌ای از شبه نظامیان جهادی دولت اسلامی (داعش) خواستار حملاتی در جریان مسابقات قهرمانی فوتبال جام ملت‌های اروپا در آلمان شده است.

روزنامه "ولت آم زونتاگ" آلمان روز پنجشنبه ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) گزارش داد که فراخوان به حمله در شماره کنونی مجله تبلیغاتی "صدای خراسان" درج شده است. این اولین اعلام مشخص از شاخه داعش با اشاره به مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا است که در ماه ژوئن آغاز می‌شود.

به گزارش روزنامه "ولت" در شماره جاری مجله تبلیغاتی "صدای خراسان" متعلق به شاخه افغان داعش که خود را "دولت اسلامی ولایت خراسان" (ISPK) می‌نامد، یک عکس مونتاژ کامل مربوط به مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا آمده است. این تصویر جهادگری را با لباس استتار و مسلسل در دست نشان می‌دهد که پشت به تماشاگر و در مقابل استادیوم خالی فوتبال ایستاده است.

گزارش می‌افزاید که روی تصویر نام شهرهای دورتموند، مونیخ و برلین با این عبارت نوشته شده است: "سپس گل آخر را بزن". این جمله که روی یک تصویر رزمی تعبیه شده است، می‌تواند به عنوان یک فراخوان آشکار برای حمله تعبیر شود.

کریستوف دی فریز، سیاستمدار امور داخلی حزب دموکرات مسیحی آلمان به روزنامه "ولت ام زونتاگ" گفت: «این یک تهدید آشکار برای حمله است.»

به گزارش "ولت"، مقامات امنیتی آلمان در حال حاضر از تشدید تدابیر امنیتی صحبت می‌کنند و این می‌تواند دال بر افزایش آمادگی‌ها برای انجام حملات تروریستی باشد.

گفته می‌شود "دولت اسلامی ولایت خراسان" پیش از این جنگجویانی را به آلمان فرستاده است. در چند ماه گذشته چندین حمله علیه گروه‌هایی از این شاخه داعش در آلمان صورت گرفته است.

شاخه خراسان داعش به ویژه در گسترش کارزار تروریستی خود بسیار پر سر و صدا بوده است. این گروه پیش از این با انتشار مقاله‌ای در یکی از شماره‌های مجله "صدای خراسان" گفته بود قلمرو #اسلام هرگز محدود به افغانستان نیست، بلکه بسیار گسترده‌تر است.

نویسنده این مطلب در ادامه نوشته بود: «سرزمین اسلام همان سرزمینی است که مسلمانان با فداکاری‌های خود به دست آوردند که آفریقا را در بر می‌گیرد، از ترکستان شرقی شروع می‌شود و تا تاجیکستان، ازبکستان، آذربایجان می‌رود . این محدوده تا چچن و داغستان و از ترکیه تا اندلس و کشورهای خاورمیانه، پاکستان، افغانستان، هند و بسیاری مناطق دیگر گسترش می‌یابد.»

منبع : یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.