خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۳۴۹۸

فناوری جدید برای صنایع سنگین / تولید عجیب هیدروژن سبز

فناوری جدید برای صنایع سنگین / تولید عجیب هیدروژن سبز

یک فناوری جدید که برای صنایع سنگین با روش خاص، هیدروژن سبز تولید می‌کند به وجود آمده و انتظار می‌رود این تکنولوژی کربن‌زدایی بالایی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرمایه‌گذاری در بخش هیدروژن سبز به قدری برای سرمایه‌گذاران جذاب بوده که هرکدام از این شرکت‌ها روش خاصی را برای تولید هیدروژن سبز در پیش گرفته‌اند.

به نقل از pv-magazine ، شرکت Verdagy سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری را برای فناوری الکترولیز جدید خود که سوخت هیدروژن را برای کاربردهای صنعتی سنگین فراهم می‌کند، تضمین کرده است.

طرح شرکت Verdagy چیست؟

Verdagy، شرکتی که در حال توسعه یک الکترولیز مبتنی بر آب برای تولید هیدروژن سبز است، پول نقدی را برای توسعه فناوری خود در یک دور سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری به رهبری TDK Ventures، Orbia، BHP Ventures، Doral Energy، Tech Ventures، Kholsa Ventures، Shell Ventures و Temasek تضمین کرده است. فناوری پایه غشایی از سلول‌های منطقه فعال بزرگ، با چگالی جریان بالا و محدوده عملیاتی گسترده برای تحویل هیدروژن در مقیاس مناسب استفاده می‌کند. این فناوری برای تامین سوخت هیدروژن برای کاربردهای صنعتی سنگین طراحی شده است، بخشی که مسئول حدود یک سوم انتشار جهانی کربن است. الکترولایزر می‌تواند تاثیر کربن خود را با تامین منابعی مانند خورشید و باد کاهش دهد.

Verdagy در ماه مه ۲۰۲۱ از شرکت شیمیایی Chemetry جدا شد تا طرحی جدید برای الکترولیز آب ایجاد کند. دستگاه این شرکت آب را از طریق جریان الکتریکی به مولکول‌های هیدروژن و اکسیژن تقسیم می‌کند. فناوری مبتنی بر غشاء از سلول‌های منطقه فعال بزرگ، با چگالی جریان بالا و محدوده عملیاتی گسترده برای تحویل هیدروژن در مقیاس مناسب استفاده می‌کند. این شرکت گفت که بزرگترین سلول‌های صنعت آن با چگالی انرژی ۱۰ برابر بیشتر از الکترولیز آب قلیایی مرسوم کار می‌کنند. این شرکت گفت که توانایی کاهش بار ۹۵ درصدی برای کاهش هزینه‌های انرژی و به حداکثر رساندن تولید را دارد.

Sized 1

بازدهی سرمایه‌گذاری در این حوزه به چه صورت خواهد بود؟

Verdagy گفت: تحلیلگران اکنون پیش‌بینی می‌کنند که بازار جهانی هیدروژن سبز تا سال ۲۰۳۰ به ۸۹ میلیارد دلار خواهد رسید. به گفته این شرکت، افزایش تقاضا و کاهش هزینه‌ها منجر به کاهش ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت انرژی‌های تجدیدپذیر و الکترولیز هر پنج سال یکبار شده است. Verdagy یک کارخانه آزمایشی را در ماس لندینگ، کالیفرنیا، محلی برای ذخیره‌سازی انرژی در مقیاس بزرگ و توسعه خورشیدی راه‌اندازی می‌کند.

کاربرد هیدروژن سبز در صنایع مختلف چیست؟

طبق این گزارش، هیدروژن سبز در مقیاس و هزینه مناسب کلید کربن‌زدایی از فرآوری صنعتی فولاد، آلومینیوم، سیمان و مواد شیمیایی است و در ترکیب با CO2 جذب شده، امکان تولید سایر مواد اولیه شیمیایی و سوخت‌‎های مایع را برای کاربردهای دریایی و هوانوردی فراهم می‌کند. Sameer Bharadwaj مدیرعامل Orbia گفت: «Orbia امیدوار است با تخصص خود در مواد اولیه و پیشرفته، فرآیندهای شیمیایی در مقیاس بزرگ و تمرکز بالا بر فناوری‌های کربن‌زدایی که از آینده‌ای پایدار پشتیبانی می‌کنند، به موفقیت Verdagy کمک کند».

Orbia گفت که به طور همزمان در امنیت غذایی و رشد، مدیریت آب، توسعه زیرساخت‌ها، دسترسی به داده‌ها، پیشرفت سلامت و انرژی پایدار، ذخیره انرژی و کربن‌زدایی در کنار الکترولیز هیدروژن سرمایه‌گذاری می‌کند.

مهمترین اخبار اقتصاد سبز را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.