خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۶۵۸۸

سوخت آینده چیست؟

پیل سوختی هیدروژنی منبع جدید انرژی برای صنعت!

پیل سوختی هیدروژنی منبع جدید انرژی برای صنعت!

شرکت Adani در همکاری با شرکت Ballard تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که متعهد به تولید پیل سوختی هیدروژنی در هند شده‌اند. گفته می‌شود این تفاهم‌نامه برای ایجاد تحول در صنعت و نیرو محرکه به کار گرفته شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گروه آدانی و تولید کننده پیل سوختی PEM (سلول سوختی غشای تبادل پروتون) که در کانادا مستقر است، در حال بررسی گزینه‌های مختلفی برای همکاری هستند، از جمله همکاری بالقوه برای تولید پیل سوختی هیدروژنی در هند.

به نقل از pv-magazine ، گروه آدانی و شرکت Ballard Power Systems تولیدکننده پیل سوختی PEM در کانادا تفاهم‌نامه‌ای را برای ارزیابی سرمایه‌گذاری مشترک در تجاری‌سازی پیل‌های سوختی هیدروژنی برای کاربردهای صنعتی و حرکتی در هند امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، هر دو طرف گزینه‌های مختلف برای همکاری، از جمله همکاری بالقوه برای تولید سلول سوختی در هند را بررسی خواهند کرد.

قابلیت‌های هیدروژن سبز چیست؟

هیدروژن سبز با توجه به قابلیت‌های آن در انرژی‌های تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ و زیرساخت‌های انتقال و توزیع، گام بعدی برای گروه آدانی است. این گروه خود را در موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان هیدروژن سبز در سطح جهان می‌بیند. تلاش‌های آدانی تحت این تفاهم نامه از طریق زیرمجموعه تازه تاسیس آن یعنیAdani New Industries Limited (ANIL) انجام می‌شود که بر تولید هیدروژن سبز از جمله محصولات پایین دستی، تولید برق سبز، ساخت دستگاه‌های الکترولیز و توربین‌های بادی و غیره متمرکز است.

Sized 11

Vneet S Jaain، مدیر شرکت Adani New Industries Limited (ANIL) می‌گوید: «هیدروژن سبز سوخت آینده است و سلول‌های سوختی در انتقال انرژی هند تحول آفرین خواهند بود. توانایی ما برای ایجاد یک زنجیره ارزش هیدروژن سبز در سطح جهانی در تسهیل انتقال انرژی بسیار مهم خواهد بود و ما هیجان زده هستیم که با شرکت Ballard، یک رهبر جهانی در فناوری پیل سوختی برای ایجاد یک اکوسیستم سلول سوختی مشترک در هند شریک شویم. ما موارد استفاده نوآورانه را در سراسر مشاغل خود با کامیون های سلول سوختی، تجهیزات معدن، کشتی های دریایی، وسایل نقلیه خارج از جاده و نیروی صنعتی حیاتی به کار خواهیم گرفت. ما صنعت را از طریق این همکاری استراتژیک شکل خواهیم داد».

تاریخچه شرکت آدانی

گروه آدانی، که در سال ۱۹۸۸ تأسیس شد، دارای ارزش بازار فعلی ۱۵۱ میلیارد دلار است که شامل هفت شرکت سهامی عام است که در زمینه تولید و توزیع برق، انرژی‌های تجدیدپذیر، گاز و زیرساخت، مدیریت و اجرای پروژه‌های (بندر دریایی، فرودگاه ها، کشتیرانی و راه آهن)، معدن و منابع و سایر بخش‌ها فعالیت می‌کنند.

Randy MacEwen، رئیس و مدیرعامل Ballard، گفت: «ما با توجه به رهبری الهام بخش گوتام آدانی و دارایی‌های مکمل در سراسر مجموعه گروه، از شراکت با آدانی هیجان زده هستیم». هند یک فرصت رشد جدید برای Ballard است و ما مشتاقانه منتظر همکاری با گروه آدانی برای حمایت و تسریع انتقال انرژی برای اهداف کربن زدایی هستیم.

مهم‌ترین اخبار حوزه اقتصاد سبز را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.