خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۷۴۸۸

خانه‌های انگلیسی بی‌گاز می‌شوند / تلاش برای حذف گاز در ساختمان‌ها

خانه‌های انگلیسی بی‌گاز می‌شوند / تلاش برای حذف گاز در ساختمان‌ها

بریتانیا خواهان حذف گاز خانگی مورد استفاده در پکیج‌های دیواری تا سال ۲۰۳۵ و جایگزینی آن با پمپ‌های حرارتی است تا بتواند تا سال ۲۰۵۰ به آلایندگی صفر کربنی برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برآوردها نشان می‌دهد برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خانه‌ها در بریتانیا به «ارتش لوله‌کش‌ها» نیاز است. برای به ثمر رسیدن این برنامه نیاز است تا تعداد زیادی لوله‌کش استخدام و آموزش داده شوند.

به نقل از یورونیوز ، بریتانیا نیاز دارد تا ارتشی از لوله‌کش‌ها را استخدام کند و آنها را برای نصب تکنولوژی‌های پاک برای به صفر رساندن آلاینده‌های گرم کننده زمین آموزش دهد.

بر اساس گزارش جدید بنیاد بازار اجتماعی (SMF) بریتانیا باید نسل جدیدی از «قهرمانان آب و هوا» را برای کاهش وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی مانند گاز به خدمت بگیرد. امی نورمن، محقق ارشد، می‌گوید: «قبض‌های انرژی در حال افزایش هستند، زیرا ما بیش از حد به گاز وارداتی خریداری شده در بازارهای بین‌المللی که قیمتشان در حال افزایش است، متکی هستیم».

تاثیرات حذف گاز از خانه‌ها چیست؟

او معتقد است که حذف گاز از سیستم گرمایش خانه به کاهش این تقاضا کمک می‌کند و از خانواده‌ها در برابر قیمت‌های پرنوسان محافظت می‌کند. برای دور شدن از اتکا به سوخت‌های فسیلی، دولت بریتانیا قصد دارد تا سال ۲۰۲۸ پکیج‌های گازی را با ۶۰۰ هزار پمپ حرارتی در سال جایگزین کند. بوریس جانسون می‌گوید این طرح می‌تواند از «هزاران شغل سبز» حمایت کند.

با این حال، SMF هشدار می‌دهد که کمبود مهارت‌های حیاتی وجود دارد که می‌تواند گذار به سوی آلایندگی صفر بریتانیا را از مسیر خارج کند و بریتانیا در حال حاضر از بسیاری از کشورهای اروپایی عقب مانده است که نوبت به نصب پمپ حرارتی می‌رسد که آخرین فروش پمپ حرارتی از ۲۱ کشور است. در صدر این رده‌بندی نروژ، فنلاند و استونی قرار گرفتند. نورمن می‌افزاید: «لوله‌کش‌ها و نصابان سیستم‌های حرارتی درپی تلاش‌های ملی برای خروج کربن از گرمایش خانه‌ها کاملاً حیاتی خواهند بود».

او می‌گوید که «در حال حاضر لوله‌کش‌ها و نصابان سیستم‌های حرارتی هیچ انگیزه‌ای برای دریافت آموزش‌های لازم برای نصب پمپ‌های حرارتی ندارند. پس از مصاحبه با رهبران صنعت و کارگران، این گزارش دریافت که این کمبود نصابان آموزش دیده می‌تواند اهداف نصب را به خطر بیندازد. ما به یک فراخوان دراماتیک از سوی دولت نیاز داریم تا نسلی از قهرمانان کربن را فراخواند که کربن را از خانه‌های ما خارج کنند.»

Sized 1 8

چرا باید انتشار کربن ناشی از گرمایش خانه را کاهش دهیم؟

گرم نگه داشتن خانه‌ها حدود ۱۴ درصد از کل انتشار کربن در بریتانیا را تشکیل می‌دهد و ۸۵ درصد از گرمایش خانگی از طریق گاز تامین می‌شود. حدود ۲۹ میلیون خانه برای گرمای خود به این سوخت فسیلی متکی هستند و میزان انتشار CO2 دو برابر نیروگاه‌های گاز بریتانیا است.

پکیج‌های دیواری قرار است از سال ۲۰۳۵ در بریتانیا متوقف شوند و برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، فشار زیادی به سمت جایگزین‌های سبزتر مانند پمپ‌های حرارتی لازم است تا این کشور به اهداف اقلیمی خود دست یابد.

پیتر آلدوس، نماینده محافظه‌کار، می‌گوید: «کربن‌زدایی خانه‌های بریتانیایی نقشی حیاتی در رسیدن به حذف آلاینده‌های گرم‌کننده خواهد داشت و همانطور که این گزارش نشان می‌دهد تا حد زیادی به مهارت‌ها و تلاش لوله‌کش‌ها و نصابان سیستم گرمایشی بستگی دارد.»

دولت در حال حاضر در حال راه‌اندازی کمک هزینه ارتقاء پکیج دیواری است که می‌تواند مالکان خانه را تشویق کند تا گاز را حذف کنند. اما اگر کارگران ماهر کافی برای نصب آنها وجود نداشته باشد، این امر امکان پذیر نخواهد بود.

آلدوس می افزاید: «اطمینان از داشتن کارگران بیشتری با مهارت‌های لازم برای تکثیر خانه‌های سبزتر در بریتانیا و کاهش استفاده از گاز گران قیمت باید یک اولویت ملی باشد.»

مهمترین اخبار حوزه اقتصاد سبز را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.