کد مطلب: ۸۰۷۳۳۱

کدام وزارتخانه‌ها خودرو دریافت کرده‌اند؟/ دعوا بر سر واگذاری خودرو شاسی بلند بالا گرفت

کدام وزارتخانه‌ها خودرو دریافت کرده‌اند؟/ دعوا بر سر واگذاری خودرو شاسی بلند بالا گرفت

دریافت خودروهای شاسی بلند فقط محدود به نمایندگان مجلس نیست، گویی اسامی این افراد در اختیار دبیر هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری است و ممکن است به زودی در دعوایی دیگر این اسامی را منتشر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، درپی انتشار خبر واگذاری خودرو به نمایندگان مجلس نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده است که اسامی وزارتخانه‌هایی که خارج چرخه ثبت‌نام خودرو شاسی بلند دریافت کرده‌اند در دست ما است و به زودی کمیته‌ای برای بررسی واگذاری‌ها تشکیل خواهد شد.
دبیر هیات تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری در خصوص مدارک واگذاری خودرو به دولت گفت: پیشنهاد می‌کنیم برای بررسی واگذاری خارج از نوبت خودرو در قوه مجریه، به نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه ها و مدیران دولتی و یا احتمالاً خانواده مدیران دولتی، کمیته ای تشکیل شود و در ادامه مجلس تصمیم خواهد گرفت با استفاده از کدام ابزار نظارتی با آن برخورد کند.

احسان ارکانی، دبیر کمیته تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری گفت: پیش از این گفته شد که وظیفه اصلی آقای درویشیان بازرسی و نظارت بر دستگاه های دولتی و حوزه ریاست جمهوری در قوه مجریه است و ایشان در صحبت‌های خود اشاره ای به این موضوع نکردند اما اطلاعاتی به دست ما رسیده درخصوص قرارداد یکی از شرکت های خودروسازی که محصولات شاسی بلند نیز تولید می کند که تعدادی خودرو به وزارتخانه های دولتی و نهاد ریاست جمهوری واگذار کرده و این مسیر تداوم دارد.

وی افزود: یک بسته فروش ویژه برای افراد معرفی شده از وزارتخانه های مختلف توسط این خودروساز اختصاص یافته که اسامی این سازمان ها و وزارتخانه ها در اختیار ما قرار گرفته است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس تصریح کرد: وزارت آموزش پرورش، صندوق بازنشستگی کشوری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت علوم، سازمان برنامه و بودجه، سازمان تامین اجتماعی، وزارت ارتباطات، وزارت نیرو، وزارت ورزش و جوانان و نهاد ریاست جمهوری از جمله بخش هایی است که با این خودروساز قراردادی را برای دریافت خودرو خارج از چرخه ثبت نام در سامانه و نوبت دهی امضا کرده اند و تحت عنوان فروش سازمانی خودرو دریافت کرده اند اما بازرس ویژه ریاست جمهوری یا از این موضوع بی اطلاع است یا ایشان با نادیده انگاشتن این اتفاق در دولت سعی دارند اذهان را به سمت دیگری منحرف کند.

وی با بیان اینکه مدارک این موضوع در اختیار ما قرار دارد، گفت: ما در حال پیگیری و تکمیل مدارک هستیم و پیشنهاد داریم برای بررسی واگذاری خارج از نوبت خودرو در قوه مجریه، به نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه ها و مدیران دولتی و یا احتمالاً خانواده مدیران دولتی، کمیته ای تشکیل شود و در ادامه مجلس تصمیم خواهد گرفت با استفاده از کدام ابزار نظارتی با آن برخورد کند.

174 نماینده در لیست واگذاری خودرو!

علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: گزارش هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان درباره اظهارات احمد علیرضابیگی مبنی بر اهدای ۷۵ دستگاه خودروی شاسی بلند به نمایندگان توسط وزارت صمت، به قوه قضائیه ارسال شد.

بیگی اعلام کرده است که 174 نمانیده در لیست واگذاری خودروها قرار دارند و این موضوع برای بررسی بیشتر به قوه قضائیه ارسال شده است.

بیگی، نماینده مجلس درباره ماجرای خودرو‌های شاسی بلند گفت: نمایندگان به درخواست شرکت جعلی تن دادند و برخی نمایندگان با علم به تبعات نامناسب، اتومبیل دریافت کرده‌اند.

نماینده تبریز و آذرشهر در مجلس اعلام کرد: از اول هم این کار با علم به این‌که این موضوع دارای تبعات نامناسبی است اتفاق افتاده. یک شرکت صوری و جعلی از نمایندگان خواسته با نام دیگری مثل راننده‌شان یا داماد عروس و دفتردارشان نام نویسی کنند. یعنی آگاه به تبعات موضوع بودند. این را چه کسی سازمان داده؟ یک صاحب منصب مجلس که امضای خودش را در کنار شرکت صوری و جعلی گذاشته!

وی افزود: انجام هرکاری نیازمند مقدماتی است. من سوال کردم چه ارتباطی وجود دارد بین واگذاری خودروی شاسی‌بلند با به سرانجام نرسیدن استیضاح وزیر؟ به هرحال ما می‌دیدیم کِشنده‌ها جلوی مجلس توقف می‌کردند و شاسی‌بلندها را پایین می‌آوردند.

منبع: ایلنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.