خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۸۵۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معرفی هونگچی QM۵/ جایگزین تسلا برای بازار ایران اعلام شد!

معرفی هونگچی QM5/ جایگزین تسلا برای بازار ایران اعلام شد!

هونگچی QM5 یک سدان تمام الکتریک بوده که قرار است به عنوان جانشین تسلا در ایران توسط بهمن موتور عرضه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از تیگو 8 برقی مدیران خودرو، شرکت بهمن موتور نیز قصد دارد با آغاز واردات خودرو، با واردات هونگچی QM5، بازار خودروهای تمام الکتریک را داغ‌تر کند. چرا که از آغاز انقلاب خودروهای تمام برقی، جای خالی یک خودروی برقی رده بالا و پرقدرت حس می‌شود.

هونگچی QM5 یک محصول نه‌چندان ارزان چینی است که از ظاهر و مشخصات فنی خوبی برخوردار است. بنابراین اگر قیمت‌گذاری مناسبی از سوی بهمن موتور صورت بگیرد، می‌توان انتظار فروش خوبی از این محصول داشت.

مشخصات فنی

هونگچی QM5 از یک پیشرانه تمام برقی استفاده می‌کند که توانایی تولید حداکثر قدرت 140 کیلووات (معادل 188 اسب‌بخار) را دارد. قدرت فوق به وسیله گیربکس یک سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

شتاب رسمی از سوی شرکت سازنده برای خودروی فوق اعلام نشده است اما باتوجه به وزن سنگین هزار و 900 کیلوگرمی، انتظار شتاب فوق‌العاده از آن اشتباه است.

این خودرو قادر خواهد بود با شارژ کامل باتری‌ها که ظرفیت آن حدود 54 کیلووات ساعت است، مسافت 471 کیلومتری را پیمایش کند.

طراحی ظاهری

هونگچی QM5 از ظاهر معمولی برخوردار نیست. البته با مقایسه طراحی ظاهری این خودرو با سایر محصولات شرکت هونگچی، می‌توان فهمید که تمامی خودروهای این شرکت از یک خط طراحی خاص بهره می‌برند و شباهت بسیاری به یک‌دیگر دارند.

در بخش جلو به‌دلیل برقی بودن هونگچی QM5، جلوپنجره خودرو حذف شده و خطوط عمودی کروم رنگ جای گریل را گرفته است. این خطوط کروم به همراه خطوط دور چراغ‌جلو و خط کروم روی درب موتور، هماهنگی جالبی با ایجاد کرده است.

بخش جانبی خودرو به نسبت بخش جلو، شلوغ‌کاری کمتری دارد. اما نوار کرومی که از قسمت بالایی درب‌ها به سمت انتهای خودرو کشیده شده، هماهنگی خود با بخش جلو را حفظ می‌کند. از سوی دیگر رینگ‌های استفاده شده روی هونگچی QM5 از نوع آلومینیومی و 18 اینچی است.

جانبی هونگچی QM5

در سمت انتهای خودرو، چراغ‌های بسیار بزرگی استفاده شده که واقعاً طراحی جالبی ندارد. همچنین خبری از خطوط کرومی هم نبوده و به نسبت، بخش پشتی هماهنگی کمتری با سایر بخش‌ها دارد. البته نوع طرح چراغ‌ها که از خطوط خمیده استفاده شده، سعی می‌کند طراحی قسمت انتهایی را با سایر بخش‌ها هماهنگ کند.

پشت هونگچی QM5

طبق اعلام شرکت سازنده، این خودرو دارای طول 5040 میلی‌متر، عرض 1910 میلی‌متر و طول 1569 میلی‌متر است؛ بنابراین به‌هیچ وجه با یک خودروی کوچک طرف نیستیم.

طراحی داخلی

برند هونگچی، یکی از برندهای لوکس در صنعت خودروسازی چین به شمار می‌رود. بنابراین از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار خواهد بود.

تریم داخلی هونگچی QM5 بستگی به سفارش خریدار دارد اما اصلی‌ترین رنگ آن، مشکی ساده است. یک نمایشگر 10 اینچی در قسمت بالایی داشبورد استفاده شده و به صورت کلی، داخل کابین خودرو از طرح بسیار ساده‌تری به نسبت قسمت بیرونی بهره می‌برد. بنابراین یک امتیاز منفی برای خودرو به‌شمار می‌رود که بخش بیرونی و داخلی، هماهنگی لازم را ندارد.

داخل هونگچی QM5

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

از جمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی هونگچی QM5 می‌توان به ایربگ جانبی جلو و عقب، سنسور فشار باد تایرها، کنترل کشش و پایداری، هشدار برخورد از جلو، اتوهلد، کنترل حرکت در سربالایی و رادار نقطه کور اشاره کرد.

اما چیز عجیب‌تر این که در عکس‌های منتشر شده از سوی شرکت سازنده، تنظیم پشتی صندلی راننده به صورت دستی به چشم می‌خورد که برای یک خودرو چینی نسبتاً گران، واقعاً عجیب است.

قیمت هونگچی QM5

قیمت فروش این خودرو فعلاً از سوی بهمن موتور اعلام نشده است. اما نرخ فروش هونگچی QM5 در بازار چین از قیمت 30 هزار دلار در نسخه پایه، تا نرخ 46 هزار دلار در نسخه فول به فروش می‌رسد. بنابراین با مقایسه قیمت این خودرو به نسبت سایر محصولات چینی، می‌توان متوجه شد که با خودروی ارزانی طرف نیستیم.

برای دریافت اخبار و اطلاعات بیشتر صفحه اخبار خودرو را در تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.