خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۸۵۹۲۸۳

قیمت تاکسی های برقی تهران چقدر است؟

قیمت تاکسی های برقی تهران چقدر است؟

 رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تفاهم شهرداری، وزارت صمت و نفت برای خرید تاکسی های برقی و ورود آنها به پایتخت گفت: هزینه یک دستگاه تاکسی برقی حدود یک میلیارد تومان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهدی چمران در خصوص ورود اتوبوس‌های جدید به پایتخت گفت: شهرداری برای بیش از ۶۰۰ دستگاه اتوبوس سهم خود را به وزارت کشور پرداخت کرده است و قرار است پس از اربعین به ناوگان تهران افزوده شود.

وی همچنین در ارتباط با ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در آستانه مهرماه به پایتخت افزود: روز گذشته بنده با مسئولان دو اتوبوس‌ساز گفت‌وگویی را داشتم و یکی از آنها اذعان داشت که ۳۰ دستگاه اتوبوس را آماده کند و بعید می‌دانم بتوانیم تا مهرماه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس را وارد سیستم حمل و نقل کنیم. حدودا ۱۰۰ دستگاه از این تعداد وارد سیستم حمل و نقل خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص اورهال اتوبوس‌های قدیمی اتوبوسرانی تصریح کرد: این مسئله نیز با سرعت در حال انجام است و هر زمان که هر تعداد اتوبوس اورهال شوند وارد سیستم حمل و نقل خواهند شد.

چمران با اشاره به تفاهم شهرداری، وزارت صمت و نفت برای خرید تاکسی های برقی و ورود آنها به پایتخت گفت: هزینه یک دستگاه تاکسی برقی حدود یک میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیون آن را وزارت نفت و بیش از ۳۰۰ میلیون نیز در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود و مالک تاکسی نیز می‌تواند تاکسی فرسوده خود را بفروشد تا بتواند تاکسی برقی را خریداری کند.

وی در خصوص تاکسی‌های برقی گفت: این تاکسی‌ها از خارج وارد کشور خواهند شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر تهران افزود: در این ارتباط نیز تنها شهرداری مسئولیت ندارد و پلیس راهور نیز باید ورود کند البته موضوع فرهنگسازی بسیار مهم است ضمن اینکه موتورسیکلت‌های برقی به گونه‌ای تنظیم شده که سرعت آنها بیش از 60 کیلومتر نباشد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.