خبر مهم:

حجم ویدیو: ۴۸.۹۸M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۴:۰۷ دانلود ویدیو

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز الکامپ ۲۶ با ۳ بار قطعی برق و با پیام &#۸۲۲۰;آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال&#۸۲۲۱;

نمایشگاه الکامپ هنوز مهم است. به‌ویژه در این دوره که بلندگو به‌دست گرفته تا بگوید اکوسیستم استارتاپی ایران هنوز نمرده است. هرچند زیر بار فیلترینگ و قطعی اینترنت و برق و&#۸۲۳۰; کمر خم کرده اما هنوز نشکسته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیست و ششمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به‌عنوان بزرگ‌ترین آوردگاه استارتاپی و کسب‌وکارهای آنلاین ایران با سه بار قطعی برق در مراسم افتتاحیه و نیمه‌کارماندن این مراسم آغاز شد. پیام نمایشگاه امسال "آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال" است.
وزیر ارتباطات در این نمایشگاه به خبرنگار تجارت‌نیوز گفت که تعیین‌کننده خطوط قرمز نیست و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تاکید کرد که از انتشار لیست شرکت‌هایی که تحت عنوان دانش‌بنیان چندین هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند، معذور است! چکیده روز نخست الکامپ همین بود.

نگاهی تاریخچه‌گرا به برگزاری الکامپ

برگزاری نمایشگاهی که عقبه آن را به سال 1369 و نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، برق، الکترونیک و ارتباطات مرتبط می‌دانند در طول این سال‌ها با نوسانات مختلفی مواجه بوده از شروع به کار در یک چادر بادی تا وقفه‌های کرونایی و البته کنار گذاشته شدن از صحنه نمایشگاه‌های کشور به دلیل بروز مسائل سیاسی و اجتماعی.
حالا دوره بیست و ششم الکامپ در حال برگزاری است. دوره‌ای که برخی از فعالان استارتاپی آن را تحریم کرده‌اند. برخی هم می‌گویند به الکامپ می‌روند تا کسانی را که نمی‌خواهند استارتاپ در این مملکت پا بگیرد، ناامید کنند.
از ویژگی‌های مهم این دوره الکامپ، حذف بخش‌هایی چون الکامپ استارز، الکامپ پیچ و آوردگاه سرمایه از نمایشگاه است؛ بخش‌هایی که امیدها را در دل جوانان زنده می‌کردند. دلیلش معلوم نیست و صرفا اعلام کرده‌اند که بخش‌هایی چون استیج‌های مختلف جایگزین این قسمت‌ها شده‌اند.

الکامپ هنوز زنده است

الکامپ امسال، نه جایی برای ایجاد تغییرات بزرگ، نه بیان امیدهای شگفت‌انگیز و نه عنوان کردن اخبار اعجازآور است. الکامپ امسال دورهمی چهار روزه‌ای است برای برگزاری پنل‌ها و حرف‌هایی که در ویترین نمایشگاه قشنگ هستند اما در بطن جامعه و در سیستم تقریبا نشدنی جلوه می‌کنند.
برنامه الکامپ امسال را که نگاه کنید، «پنل باران» و «استیج‌کوب» شده است. چهره‌هایی از اکوسیستم استارتاپی در روزهای مختلف نمایشگاه روبه‌روی هم می‌نشینند تا با هم گپ بزنند. احتمالا چالشی نخواهند داشت. شاید هم به این دلیل که دعوایی با هم ندارند. در حال حاضر همه در یک جبهه قرار دارند و رودرروی فیلترکنندگان و محدودسازندگان. اما حرف‌ها همان است. حتی می‌توان تیترهای برخی از پنل‌ها را پیشاپیش پیش‌بینی کرد! شاید هم مجبورند. شاید همگی مجبوریم که احساس کنیم هنوز زنده‌ایم!
با این همه، الکامپ هنوز مهم است. به‌ویژه در این دوره که بلندگو به‌دست گرفته تا بگوید اکوسیستم استارتاپی ایران هنوز نمرده است. هرچند زیر بار فیلترینگ و قطعی اینترنت و برق و… کمر خم کرده اما هنوز نشکسته است. احتمالا یونیکورنی نخواهد ساخت به این زودی‌ها اما هنوز نفس می‌کشد و هنوز هم هستند جوانانی که با هزار امید و آرزو به این نمایشگاه می‌روند تا از یادشان نرود که احتمالا می‌توانند نان‌شان را از راه استارتاپ‌داری دربیاورند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.