حجم ویدیو: ۱۷.۱۴M مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۰۰ دانلود ویدیو

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

اکوسیستم نوآوری تشنه سرمایه‌ گذاری‌ است / وعده‌ها محقق می‌شوند؟

نوید ایران‌بهار نوید ایران‌بهار

اکوسیستم نوآوری یکی از مهم‌ترین محرک‌های اقتصاد دیجیتال در کشور است؛ معاونت علمی ریاست‌جمهوری در آخرین نشست خبری خود، از تزریق بودجه ۱۵ هزار میلیاد تومانی طی دو سال به پروژه‌های پیشران و نوآور کشور خبر داده است که می‌تواند جان تازه‌ای به این اکوسیستم ببخشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در آخرین نشست خبری خود اخبار امیدوارکننده‌ای را در جمع خبرنگاران اعلام کرد. سرمایه‌ گذاری یکی از ارکان مهم در پیشرفت صنایع است. دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر این نکته که پیشرفت در این حوزه باید به گونه‌ای باشد که تاثیر مستقیم بر زندگی مردم بگذارد، از تخصیص بودجه‌ای 15 هزار میلیارد تومانی برای توسعه و اجرای پروژه‌های پیشران و اشتغال‌آفرین خبر داد؛ از جمله پروژه‌هایی همچون تکمیل زنجیره بازیافت در یکی از شهرهای بزرگ ایران و توسعه اکوسیستم نوآوری.

اکوسیستم نوآوری تشنه سرمایه‌ گذاری‌ است / وعده‌ها محقق می‌شوند؟

سال 1401 تصمیم بر آن بود تا معادل 500 میلیون یورو از فروش نفت، به این مهم تعلق گیرد. متاسفانه تخصیص این بودجه به معاونت علمی ریاست‌جمهوری در پایان سال ابلاغ شد. این تاخیر باعث شد بودجه در سال 1402 به معاونت نرسد. با پیگیری‌های انجام‌شده و تعامل سران قوا، این بودجه احیا شد و در آخرین جلسه سال گذشته سران گذشته مصوب شد معادل 15 هزار میلیارد تومان برای اهداف مذکور به معاونت علمی ریاست‌جمهوری تعلق گیرد.

این بودجه‌ برای اجرای پروژه‌های پیشران و اشتغال‌آفرین طی دو سال، سال اول هفت هزار میلیارد تومان و سال دوم هشت هزار میلیارد تومان، به منظور تحقیق اهداف مورد نظر به کار گرفته خواهد شد؛ خبری امیدوارکننده که باید دید این بودجه چگونه صرف و خرج خواهد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توضیح داد: «تا به امروز 26 برنامه یا پروژه در کنسرسیوم‌های مربوطه تعریف شده‌اند.» دهقانی در پایان صحبت‌ خود راجع به این موضوع گفت: «امیدواریم با استفاده از ابزارهای قانون جهش تولید دانش بنیان، به پیشرفت بیشتر در این حوزه کمک کنیم.»

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.