فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۴۸۰۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کاهش مالکیت بیت کوین در کانادا همزمان با افزایش عدم اطمینان در مقررات جهانی

کاهش مالکیت بیت کوین در کانادا همزمان با افزایش عدم اطمینان در مقررات جهانی

مالکیت بیت کوین و به‌طور کلی ارزهای دیجیتال در کانادا طی سال 2022 به دلیل عوامل متعددی از جمله عدم اطمینان در شرایط مقررات، ترس از کلاهبرداری دارایی‌های دیجیتال و شرایط نامطلوب بازار، کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک نظرسنجی جدید که توسط بانک کانادا برگزار شد، روند دارایی‌های دیجیتال در کشور و میزان مالکیت بیت کوین را از تجزیه و تحلیل داده‌های 4996 شرکت‌کننده، تهیه کرده است.

طبق این نظرسنجی، مالکیت بیت کوین (BTC) در چندین دسته از دارندگان، نسبت به سال گذشته با نوسانات جزئی و تحت تأثیر بازار، حدود 10 درصد کاهش داشته است.

شدت این میزان کاهش در مقایسه با سال‌های گذشته مشخص می‌شود. این گزارش نشان می‌دهد که در سال 2021 پیش از سقوط بازار، مالکیت بیت کوین 13 درصد افزایش یافته بود؛ که رشدی سه درصدی نسبت به سال‌های گذشته است.

در حالی که این کاهش در ماه آگوست به دنبال سقوط شبکه Terra به اوج خود رسید، با افزایش خوش بینی نسبت به سال جدید، میزان مالکیت در پایان سال کمی افزایش یافته است.

کاهش مالکیت بیت کوین به معنای تغییر دارایی به سایر ارزهای دیجیتال نیست، زیرا شرکت کنندگان این نظرسنجی بیان کردند که آنها به سایر دارایی‌ها از جمله دسته Defi جابجا نشده‌اند. گفتنی است، به نظر نمی‌رسد که سرمایه‌گذاران از بیت کوین خارج شده و به سایر دارایی‌های کریپتویی رفته باشند، زیرا شاهد کاهش مالکیت آلت‌کوین‌ها نیز هستیم.

علاوه بر این، نتایج نظرسنجی به موضوع دیگری نیز اشاره دارد؛ در میان آلت‌کوین‌ها، Dogecoin (DOGE) به دلیل تأثیر گفته‌های ایلان ماسک بر قیمت این دارایی، بیشترین میزان مالکیت را در بین فعالان کانادیی داشته است. محبوبیت دوج کوین در کانادا با افزایش گمانه زنی‌ها در مورد خرید ماسک از طریق توییتر او، به اوج خود رسید.

آلت کوین‌های دیگری که محبوبیت زیادی بین شهروندان کانادا پیدا کردند، عبارتند از اتریوم (ETH)، لایت کوین (LTC) و بیت کوین کش.

سقوط مالکیت بیت کوین در پی ریزش بازار

دارایی‌های دیجیتال زمستان سختی را طی بخش بزرگی از سال 2022 در میان بازیگران مختلف بازار اعم از استخراج‌کنندگان، معامله‌گران و مدیران تجربه کردند.

کاهش قیمت‌ها به طور کلی اکثر فعالان را تحت تاثیر قرار داد؛ به‌طوری که چندین دارایی بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست دادند. گفتنی است، بیت کوین به‌عنوان رهبر بازار، سال گذشته بیش از 55 درصد از ارزش بازاری خود را از دست داد.

پس از فاش شدن فعالیت‌های غیرقانونی مدیر عامل سابق صرافی FTX در ماه نوامبر، این رویداد باعث کاهش بیشتر اعتماد سرمایه‌گذاران شد. مقامات نظارتی نیز بر مشکلات بازار افزودند زیرا قانون‌گذاری‌های متعدد آن‌ها منجر به ایجاد ابهام در آینده ارزهای دیجیتال شد.

نتایج نهایی این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر کانادایی‌ها بیت کوین و سایر دارایی‌های رمز ارزی را برای مقاصد سرمایه‌گذاری و نه به عنوان وسیله مبادله خریداری می‌کنند. این گزارش همچنین بر پذیرش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در مقایسه با کوین‌های خصوصی جهت انجام پرداخت در آینده نیز تاکید دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.