فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۱۱۴۹

بررسی عوامل نوسانات قیمت ورق پلی اتیلن PE

بررسی عوامل نوسانات قیمت ورق پلی اتیلن PE

قیمت اجناس مختلف در بازار به طور روزانه نوساناتی دارد که به بررسی قیمت ورق پلی اتیلن یا تفلون در بازار پلیمر ها خواهیم پرداخت .

قیمت اجناس و محصولات از لحاظ بهای تمام شده از یک سو برای تولید کننده و از سوی دیگر برای مصرف کننده حائز اهمیت فراوانی است .بعد از کیفیت در مرحله بعدی قیمت یک فاکتور تعیین کننده در بسیاری از فعالیت های اقتصادی و معاملات است . در این میان ورق پلی اتیلن یکی از متریال هایی بسیار پر کاربرد با رنج قیمتی بسیار مناسب است که در دسته پلاستیک های صنعتی و مهندسی قرار میگیرد و از خانواده پلیمر هاست که بدلیل خصوصیات و ویژگی های ذاتی خوب و قیمت ارزان بسیار مورد توجه صنعتگران و کارخانه های تولید محصولات و قطعات قرار گرفته است .

ورق پلی اتیلن HDPE یا ورق تفلون پلی اتیلن مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و تقریبا نشکن است ، در برابر اسید و مواد شیمیایی مقاوم است و بسیار خوش تراش است . اینها و بسیار خصوصیات مهم دیگر بازار معاملات مواد اولیه این ورق ها که ارزان ترین پلیمر های جهان هستند را بسیار حساس و داغ کرده است .

ورق های پلی اتیلن انواع مختلفی دارند که از جمله آنها میتوان به ورق پلی اتیلن ضخیم ، ورق پلی اتیلن نازک ، ورق پلی اتیلن سنگین و سبک اشاره کرد که برای مصارف مختلف پزشکی ، آشپزخانه های صنعتی و خانگی ، قطعه سازی و وان و مخزن سازی و ... کاربرد دارند .  نوسان در قیمت ورق پلی اتیلن به دلایل مختلف بوجود می آید و چون این ورق ها برای ساخت محصولات و قطعات در صنایع مختلف کاربرد دارند قصد داریم تا در ادامه به بررسی آن بپردازیم .

عوامل موثر بر قیمت ورق پلی اتیلن در بازار پلیمر ایران

میزان عرضه و تقاضا

گرید های با کیفیت مواد اولیه پلی اتیلن معمولا متقاضی بسیار زیادی در بورس کالا دارد و از طرفی میزان عرضه این گرید ها از سوی شرکت های پتروشیمی محدود میباشد . لذا رقابت های بالایی در این بین شکل میگیرد که موجب بالا رفتن یا پایین آمدن قیمت مواد اولیه و به تبع آن قیمت ورق پلی اتیلن در بازار میشود .

سفارش و خرید انواع ورق پلی اتیلن

قیمت ارز مرجع

یکی از عوامل تعیین کننده قیمت اقلام پلیمری و خصوصا پلی اتیلن ، قیمت ارز مرجع است که بدلیل اینکه یکی از شاخصه های قیمت گذاری مواد اولیه پلیمری توسط دفتر صنایع پایین دستی پتروشیمی میباشد ، نوسانات آن به طرز قابل لمسی در قیمت مواد اولیه پلی اتیلن تاثیر گذار بوده و میتواند بازار ورق پلی اتیلن را دچار التهاب کند .

روش های تولید و کیفیت مواد

قطعا روش تولید و ماشین آلات در قیمت تمام شده محصولات تاثیرگذار هستند و هر چقدر ضایعات تولید کمتر باشد و انرژی کمتری در این راه مصرف شود قیمت تمام شده نیز کمتر خواهد بود از طرفی مواد اولیه درجه یک برای تولید ورق پلی اتیلن درجه یک و مواد اولیه درجه دو و ضایعاتی برای تولید ورق پلی اتیلن درجه دو و ضایعاتی مصرف میشوند که با توجه به مورد مصرف هر کدام از آنها ، قیمت این اجناس نیز متفاوت خواهد بود.

مناسب ترین قیمت ورق پلی اتیلن درجه یک

با توجه به مواردی که ذکر شد مجموعه تولیدی بازرگانی تفلون سپید به طور روزانه اقدام به رصد عوامل مختلف نوسان قیمت مواد اولیه پلی اتیلن نموده و با به روز کردن ماشین آلات و پرسنل مجرب خود در عین استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب ، محصولات خود را با قیمت های بسیار مناسب و اقتصادی روانه می نماید.

قیمت های روزانه انواع اقلام پلیمری

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.