فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۵۰۷۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲۷ دی ۱۴۰۱ / اسکناس آمریکایی دوباره صعودی شد

قیمت دلار امروز 27 دی 1401 / اسکناس آمریکایی دوباره صعودی شد

قیمت دلار که در هفته‌های گذشته با سیاست‌های تثبیتی نرخ ارز در کانال 40 هزار تومان ایستاده بود، امروز مجددا در کانال 41 هزار تومانی قرار گرفت. قیمت دلار در بازارهای همسابه نیز افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار امروز پس از چند روز ثبات بر روی کانال 40 هزار تومانی، امروز مجددا در مسیری افزایشی قرار گرفت و 41 هزار 720 تومان ثبت شده است.

قیمت دلار امروز 27 دی 1401

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

امروز دلار توافقی در بازار متشکل ارزی 39 هزار و 314 تومان قیمت خورده است. قیمت فروش صرافی‌ نیز 39 هزار و 617 تومان مشخص شده اما قیمت خرید دلار صرافی ملی 39 هزار 220 تومان تعیین شده است.

دلار در بازارهای همسایه

در روزهای اخیر و با نوسان قیمت دلار، قیمت دلار سلیمانیه و هرات نیز تحت تاثیر قرار گرفته‌اند. این در حالی است که پیش از این دو هاب به بازار ایران سیگنال می‌داده‌اند.

در حال حاضر قیمت دلار هرات 41 هزار و 720 تومان و قیمت دلار سلیمانیه نیز 41 هزار 900 تومان تعیین شده است. این ارز در مبادلات فردایی 24 هزار و 140 تومان مبادله می‌شود.

قیمت دلار امروز دوباره وارد کانال 41 هزار تومانی شد. این ارز در ماه گذشته تا 44 هزار تومان نیز پیش رفته بود و با تغییر رئیس بانک مرکزی و با استفاده از سیاست‌های تثبیتی دولت سعی کرد تا آن را کنترل کند.

پیش از این کارشناسان عنوان کرده بودند ارزپاشی و کنترل نرخ ارز بدون مهار تورم و دیگر مشکلات اقتصادی باعث می‌شود نرخ این اسکناس آمریکایی دوباره در شیب افزایشی قرار بگیرد.

سیاست رانت‌زای تثبیت نرخ ارز

مسعود خوانساری، نایب‌رئیس اتاق ایران هم گفته است: با وجود تجربه‌ای نزدیک به چهار دهه، همچنان شاهد مداخله در تعیین نرخ ارز هستیم. رئیس‌کل جدید بانک مرکزی، طی هفته‌های گذشته در حالی نرخ ثابت دلار در بازار نیما را 28 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای همه را تأمین می‌کند که این رویه را روسای قبلی بانک مرکزی در دولت‌های قبل نیز در پیش گرفته بودند و نتیجه آن، افزایش صعودی نرخ ارز در بازار و بروز مشکلات عدیده برای مردم و فعالان اقتصادی و از همه مهم‌تر، اقتصاد کشور بود.

وی با بیان اینکه مداخله دولت در تعیین نرخ ارز و ادامه سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، نتیجه‌ای جز ایجاد رانت و بروز فساد در بر نداشته و ندارد، تصریح کرد: در شورای گفت‌وگو تلاش می‌شود با بیان عواقب چنین تصمیم‌ها و سیاست‌هایی، هشدار لازم به دولت داده شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.