فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۵۱۱۳۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲۸ دی ۱۴۰۱ / حرکت دلار روی ریل صعودی

قیمت دلار امروز 28 دی 1401 / حرکت دلار روی ریل صعودی

قیمت دلار که 20 روز گذشته در روندی ثابت قرار گرفته بود از دیروز افزایشی شده و اکنون در کانال 22 میلیون تومان قرار دارد. به نظر می‌آید سیاست‌های تثبیتی دولت برای مدتی طولانی نتوانست نرخ این اسکناس آمریکایی را کنترل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار که حدود 20 روز در کانال 40 میلیون تومانی قرار داشت از روز گذشته مجدد وارد فاز افزایشی شده و حالا 42 هزار و 50 تومان قیمت دارد.

قیمت دلار امروز 28 دی 1401

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

امروز دلار توافقی در بازار متشکل ارزی 38 هزار و 865 تومان قیمت خورده است. قیمت فروش صرافی‌ نیز 39 هزار و 280 تومان مشخص شده اما قیمت خرید دلار صرافی ملی 38 هزار 887 تومان تعیین شده است.

دلار در بازارهای همسایه

با وجود اینکه دو هاب قیمتی سلیمانیه و هرات همیشه بر بازار دلار آزاد تاثیرگذار بوده‌اند حالا با در مدت اخیر به نظر می‌آید مسیری معکوس در پیش گرفته‌اند و با افزایش قیمت دلار از روز گذشته دلار سلیمانیه و هرات نیز وارد کانال‌های بالاتر شده‌اند.

در حال حاضر قیمت دلار هرات 41 هزار و 550 تومان و قیمت دلار سلیمانیه نیز 42 هزار 100 تومان تعیین شده است.

قیمت دلار امروز وارد کانال 42 هزار تومانی شده است. این ارز در ماه گذشته تا 44 هزار تومان نیز پیش رفته بود و با تغییر رئیس بانک مرکزی و با استفاده از سیاست‌های تثبیتی دولت سعی کرد تا آن را کنترل کند.

پیش از این کارشناسان عنوان کرده بودند ارزپاشی و کنترل نرخ ارز بدون مهار تورم و دیگر مشکلات اقتصادی باعث می‌شود نرخ این اسکناس آمریکایی دوباره در شیب افزایشی قرار بگیرد.

اکنون دلایلی مانند قطعی گاز صنایع ارزآور، کسری بودجه در سال جاری، پیچیده شده مسائل سیاسی و افزایش انتظارات تورمی دلیلی برای افزایش قیمت این اسکناس آمریکایی هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز اعلام کرده است این کشور بر روی برجام متمرکز نیست و قطع امید کامل از امضای برجام به نظر می‌آید وضعیت بازار را در شرایط سخت‌تری قرار داده است.

دنیای اقتصاد نوشته است: به عقیده کارشناسان بازار ارز، حذف دامنه نوسان ارزی و افزایش نرخ رسمی ارز هم‌راستا با معاملات بازار آزاد از افزایش شکاف قیمتی میان ارقام رسمی و غیر‌رسمی جلوگیری می‌کند که در نتیجه این امر تمایل افراد به سفته‌بازی در بازار کاهش می‌یابد. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس بازار متشکل در پایان معاملات نقدی روز گذشته با حدود ۶۹۵ تومان افزایش نسبت به نرخ روز پیشین به رقم ۳۹ هزار و ۳۸۸ تومان رسید. قیمت ارز مذکور در معاملات غیر‌رسمی بازار روز گذشته نیز با روندی مشابه نرخ رسمی حدود ۸ پله رشد کرد و وارد کانال قیمتی ۴۱هزار تومانی شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.