فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۷۵۲۳۳۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار امروز ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ورود اسکناس آمریکایی به کانال بالاتر

قیمت دلار امروز 2 بهمن 1401 / ورود اسکناس آمریکایی به کانال بالاتر

قیمت دلار امروز هم در مسیری افزایشی قرار دارد و وارد کانال جدید شده است. افزایش قیمت این ارز با تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران دوباره شروع شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز دوم بهمن 1401 قیمت دلار افزایشی شد. این اسکناس آمریکایی برای چندمین روز متوالی در مسیری رو به بالا قرار دارد و اکنون وارد کانال جدید شده است. روند صعودی این اسکناس آمریکایی با تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران مجددا آغاز شده است.

همچنین بر اساس اعلام بانک مرکزی ۳۰۰ میلیون یورو از محل منابع بانک مرکزی در عراق در سامانه نیما عرضه و معامله شده است. در حالی که بانک مرکزی این خبر را گشایش ارزی جدید دانسته بازار ارز ایران روزهای پرنوسانی را سپری می‌کند.

از سوی دیگر در روزهای گذشته خبری مبنی بر سخت‌‌‌تر شدن انتقال دلار از عراق به ایران منتشر شده است. دلیل این مساله نیز تغییرات ایجاد شده در سیاست‌‌‌های فدرال رزرو در جهت کاهش پولشویی و انتقال غیر‌قانونی دلار به ایران و کشورهای تحریم شده بود.

آخرین قیمت دلار توافقی در بازار متشکل ارزی اما با فاصله زیادی از قیمت دلار آزاد قرار دارد و امروز به 39 هزار و 261 تومان رسیده است.

در همین حال آخرین نرخ صرافی‌ها نیز که در سایت بازار متشکل ارزی ثبت شده، عدد 39 هزار و 675 تومان را نشان می‌دهد که این رقم نیز همچنان فاصله زیادی با قیمت دلار آزاد دارد.

نرخ نیمایی نیز که توسط رئیس جدید بانک مرکزی در قیمت 28 هزار و 500 تومان فریز شده و حتی رقابت‌ معامله‌گران در این بازار نیز قیمت را به بازار آزاد نرسانده است.

قیمت دلار امروز 2 بهمن 1401

دلار در بازارهای همسایه

در بازارهای همسایه نیز قیمت دلار افزایشی بوده است. در بازار هرات معاملات نقدی در کانال 44 هزار تومان انجام می‌شود. قیمت دلار سلیمانیه نیز 44 هزار 580 تومان ثبت شده است.

همان‌طور که گفته شد رای مثبت پارلمان اتحادیه اروپا به لایحه قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی باعث افزایش مجدد قیمت دلار از اواخر هفته گذشته شد.

قیمت این اسکناس آمریکایی پیش از این با تغییر رئیس بانک مرکزی در کانال 40 هزار تومانی داشت. دولت سیزدهم برای کنترل قیمت افسارگسیخته دلار سیاست‌های تثبیت نرخ ارز و راه‌اندازی بازار مبادلات ارزی را در پیش گرفته است. اما آیان این اقدامات می‌تواند بر کاهش نرخ ارز موثر باشد؟

کارشناسان معتقدند تا زمانی که دیگر مشکلات اقتصاد نظر تورم بر طرف نشود این سیاست‌ها نمی‌توانند تاثیری بلندمدت داشته باشند و نرخ دلار را به مروز زمان دوباره در مسیر کاهشی قرار می‌دهند.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا ب خوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.