فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۴۲۲۳

۵G سامسونگ از چه زمانی در ایران فعال می شود؟

5G سامسونگ از چه زمانی در ایران فعال می شود؟

از اواخر پاییز امسال، با آپدیت‌های رابط کاربری One UI، شبکه نسل پنجم نیز در ایران به‌تدریج روی گوشی‌های سامسونگ فعال می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،  سامسونگ رسماً  تأیید کرد از اواخر سال جاری میلادی، در ایران و خاورمیانه شبکه 5G روی گوشی‌های این شرکت فعال می‌شود.

شنیده‌ها منابع آگاه دولتی نیز حاکی از آن است که سامسونگ این موضوع را به نهادهای مرتبط اعلام کرده است.

براین‌اساس، از اواخر پاییز امسال، با آپدیت‌های رابط کاربری One UI، شبکه نسل پنجم نیز  در ایران به‌تدریج روی گوشی‌های سامسونگ فعال می‌شود.

آپدیت‌های سامسونگ براساس برنامه زمانی منطقه‌ای عرضه می‌شود. اما ازآنجایی‌که گوشی‌های موجود در ایران از کانال شرکت‌ها و مناطق مختلفی وارد می‌شوند، نمی‌توان زمان دقیقی برای باز شدن 5G روی همه آنها اعلام کرد؛ بنا بر اینکه کدام گوشی از کدام کشور خریداری و وارد شده باشد، آپدیت موردنظر را دریافت می‌کند.

با فعال شدن نسل پنجم روی گوشی‌های سامسونگ، شکل رقابت در بازار موبایل نیز تغییر می‌کند و حالا شیائومی و هواوی و بازیگران دیگری مانند ریلمی، باید با برند مسلط بازار رقابت کنند. با توجه به سهم نزدیک به ۶٠ درصدی گوشی‌های این برند کره‌ای در ایران، توسعه خدمات 5G از سوی اپراتورها نیز می‌تواند به عنوان مزیت رقابتی مطرح شود.

همراه اول در مجمع عمومی خود اعلام کرد که تا کنون بیش از یک‌هزار سایت‌لوکیشن 5G راه‌اندازی کرده است. ایرانسل نیز چهارم تیرماه یک‌هزار و هشتمین سایت نسل پنجمی خود را افتتاح کرده بود.

 

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.