فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۸۹۱۳۲۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رکورد ۲۲ میلیارد دلاری جذب سرمایه در امارات/ اماراتی‌ها در کدام بخش‌ها سرمایه‌گذار جذب می‌کنند؟

رکورد 22 میلیارد دلاری جذب سرمایه در امارات/ اماراتی‌ها در کدام بخش‌ها سرمایه‌گذار جذب می‌کنند؟

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد امارات متحده عربی در سال گذشته موفق شد 22 میلیارد دلار سرمایه مستقیم خارجی جذب کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) یک سهام مالکیت در یک شرکت یا پروژه خارجی است که توسط یک سرمایه‌گذار، شرکت یا دولت از یک کشور دیگر انجام می‌شود.

به طور کلی، این اصطلاح برای توصیف یک تصمیم تجاری برای به دست آوردن سهام قابل توجهی در یک تجارت خارجی یا خرید مستقیم آن برای گسترش عملیات به یک منطقه جدید استفاده می‌شود. این اصطلاح معمولاً برای توصیف سرمایه‌گذاری سهام در یک شرکت خارجی به تنهایی استفاده نمی‌شود.

سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی یک عنصر کلیدی در یکپارچگی اقتصادی بین‌المللی است، زیرا پیوندهای پایدار و طولانی‌مدت بین اقتصادها ایجاد می‌کند.

جذب سرمایه 22 میلیارد دلاری!

نهاد تجاری سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که جریان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) به امارات متحده عربی در سال 2022 نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش یافته و به رکورد 22 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) در گزارش سرمایه‌گذاری جهانی 2023، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سطح جهانی در سال 12 درصد کاهش یافت.

امارات متحده عربی در منطقه غرب آسیا رتبه اول را به خود اختصاص داد، زیرا 47.1 درصد از کل ورودی FDI به این منطقه را دریافت کرد که بالغ بر 48.3 میلیارد دلار است. امارات متحده عربی همچنین در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا رتبه اول را به خود اختصاص داده، زیرا 32.4 درصد از کل ورودی FDI به منطقه را از آن خود کرده که بالغ بر 70.2 میلیارد دلار است.

کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد اعلام کرد، امارات متحده عربی، دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب، حدود 60 درصد از کل سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را به بلوک 6 عضوی شورای همکاری خلیج فارس (GCC) جذب کرد که نسبت به قبل بیش از 2 برابر شده و به 37 میلیارد دلار رسیده است.

جریان سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به عربستان سعودی همسایه، بزرگترین اقتصاد منطقه و بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان، تقریباً 60 درصد کاهش یافت و به 7.9 میلیارد دلار در سال 2022 رسید.

کشورهای حاشیه خلیج فارس که عمدتاً برای درآمد به هیدروکربن‌ها وابسته هستند، همگی برنامه‌هایی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و منابع درآمد خود و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دست اجرا دارند.

امارات متحده عربی با داشتن بخش‌هایی مانند خدمات مالی، تجارت و گردشگری و همچنین اجرای اصلاحات اجتماعی و تجاری یکی از پیشرفته‌ترین‌ها در این فرآیند است.

در اوایل ماه جولای امسال، این کشور از ایجاد یک وزارت سرمایه‌گذاری فدرال جدید برای توسعه یک استراتژی جهانی و داخلی خبر داد، زیرا این کشور برنامه دارد که با رقابت اقتصادی رو به رشد همسایگان مقابله کند.

در گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد همچنین آمده است که امارات متحده عربی در سال گذشته چهارمین تعداد پروژه‌های سبز را در جهان جذب کرده است.

امارات متحده عربی نیز منبع سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، با 25 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشورهای دیگر در سال گذشته که 10 درصد بیشتر از سال قبل است.

بخش‌های سرمایه‌گذاری خارجی در امارات

امارات متحده عربی فعالانه در تشویق بخش‌های اقتصادی جدید در اقتصاد دانش‌بنیان و دیجیتال مشارکت دارد. وزارت اقتصاد بخش‌هایی مثل فین تک، تجارت الکترونیک، کشاورزی تکنولوژیک، مراقبت‌های بهداشتی، تحصیلات، گردشگری، فضا، خدمات لجستیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید، گردشگری پزشکی، انرژی تجدیدپذیر، رسانه و سرگرمی، صنایع خلاق، بازی‌های کامپیوتری و شهرهای هوشمند را بسیار امیدوارکننده معرفی می‌کند.

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.