کد مطلب: ۸۰۳۵۸۴

پیش‌بینی بازارهای جهانی با تجارت‌نیوز:

رشد ۱.۵ تریلیون دلاری دیجیتال مارکتینگ تا ۲۰۳۰ / هوش مصنوعی بازاریابان آنلاین را بیکار می‌کند؟

رشد 1.5 تریلیون دلاری دیجیتال مارکتینگ تا ۲۰۳۰ / هوش مصنوعی بازاریابان آنلاین را بیکار می‌کند؟

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی آنلاین در چند سال اخیر رشد بالایی را تجربه کرده است، چراکه با گسترش فناوری و افزایش استفاده مردم از اینترنت، بازاریابی در این فضا امری ضروری است. حالا با رشد دیجیتال مارکتینگ اندازه بازار آن تا 2030 به 1.5 تریلیون دلار می‌‌رسد که در بحبوبه ظهور هوش مصنوعی در این صنعت این رقم احتمالا افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دیجیتال مارکتینگ به یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر استراتژی‌های تجاری موفق در عصر دیجیتال تبدیل شده است. تا جایی که پیش‌بینی شده این بازار تا سال 2030، بیش از 18 درصد رشد را تجربه کند و اندازه بازار آن به 1.5 تریلیون دلار برسد؛ البته با ادغام عنصر هوش مصنوعی در این صنعت، این رقم افزایش چشمگیری را تجربه خواهد کرد.

این درحالی است که اندازه بازار دیجیتال مارکتینگ در سال 2022، حدودا 531 میلیارد دلار برآورد شد؛ حالا به نظر می‌رسد با ظهور هوش مصنوعی و حضور آن در تمامی حوزه‌ها، این بازار هم در سال‌های آینده دست‌خوش تغییرات اساسی شود و اندازه آن نیز به طبع این تغییرات، افزایش خواهد یافت.

ظهور هوش مصنوعی در صنعت دیجیتال مارکتینگ

براساس برآوردها، در سال 2030، چشم‌انداز بازاریابی آنلاین با هوش مصنوعی به‌شدت تغییر خواهد کرد. هوش مصنوعی اتوماسیون و الگوریتم‌ها نحوه دستیابی بازاریابان به مخاطبان هدف خود را متحول می‌کنند. تکنولوژی مصنوعی این امکان را به بازاریابان آنلاین می‌دهد تا تصمیمات مبتنی بر داده‌های سریع‌تری را که متناسب با نیازهای مشتریان خاص تنظیم می‌شوند، اتخاذ کنند.

علاوه بر این، فناوری پردازش زبان طبیعی (NLP) می‌تواند کاربران را قادر سازد تا از طریق رابط‌های مکالمه با برندها تعامل داشته باشند و توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده را دریافت کنند.

استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (ML) همچنین قابلیت‌های هدف‌گیری دقیق را افزایش می‌دهد، به این معنی که تبلیغات بر اساس رفتارها و علایق کاربران مرتبط‌تر می‌شوند.

همچنین، مدل‌های ML می‌توانند وظایف خاصی مانند بهینه‌سازی تبلیغات یا تقسیم‌بندی مشتریان بالقوه را به دسته‌های مناسب برای سفارشی‌سازی بیشتر به‌طور خودکار انجام دهند. همه این پیشرفت‌ها این امکان را برای بازاریابان فراهم می‌کند که نه تنها پیام‌های به‌موقع را ارائه کنند، بلکه کمپین‌های بسیار موثری را در مقیاس بزرگ ایجاد کنند. در نتیجه، کسب‌وکارها فرصت بیشتری برای جلب توجه مشتری و به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه از تلاش‌هایشان در اختیار دارند.

در سال 2030، بازاریابی آنلاین از افزایش راهکار شخصی‌سازی بهره خواهد بود. مصرف‌کنندگان انتظار دارند که از کسب و کارها تجارب شخصی شده ای دریافت کنند که متناسب با نیازها و علایق آنها باشد. برای برآورده کردن این انتظار، بازاریابان از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشینی (ML) استفاده خواهند کرد.

اختصاص 14 میلیارد دلار از بودجه بازاریابی دیجیتال به AI در 2023

حالا برآوردها حاکی از آن است که هوش مصنوعی در طول سال 2023 بیش از 14 میلیارد دلار از بودجه کمپانی‌ها در فضای بازاریابی دیجیتال را به خود اختصاص خواهد داد که نشان‌دهنده نرخ رشد سالانه بیش از 25 درصد است.

علاوه بر این، اتوماسیون بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی با افزایش تخمینی 40 درصدی تا سال 2023، به محرک اصلی رشد در کانال‌های بازاریابی تبدیل می‌شود. با وجود این روندها، واضح است که هوش مصنوعی بخشی جدایی‌ناپذیر از بازاریابی دیجیتال خواهد بود.

انتظار می‌رود هوش مصنوعی تأثیر قابل‌توجهی بر آینده بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۳ و پس از آن داشته باشد. براساس نظرسنجی انجام شده توسط Salesforce، بیش از 78 درصد بازاریابان انتظار دارند که هوش مصنوعی به نحوه تولید و توزیع محتوای دیجیتال مارکتینگ تسلط کامل پیدا کند.

هوش مصنوعی جایگزین نیروی انسانی دیجیتال مارکتینگ می‌شود؟

در حوزه دیجیتال مارکتینگ هم مانند دیگر حوزه‌ها، هوش مصنوعی به یکی از دغدغه‌های اصلی کسب‌وکارها و نیروهای کار تبدیل شده است، بسیاری از بازاریابان دیجیتال با دیدن پتانسیل هوش مصنوعی، نگران جایگزین شدن هوش مصنوعی و از دست دادن شغل خود شدند.

اما به‌همان اندازه که فناوری هوش مصنوعی مزایای زیادی را برای بازاریابان فراهم می‌کند، پاسخ به این سوال همچنان یک "نه" قاطع است. در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، بسیاری از کارهای دستی و تکراری خودکار می‌شوند که باعث می‌شود کل فرآیند به‌طور مؤثرتری در محل کار جریان داشته باشد. اما همانطور که گرانت مک دوگال، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران برند هوش مصنوعی BlueOcean در یکی از مصاحبه‌های خود گفته است: «هوش مصنوعی فعلا جایگزین بازاریاب‌های دیجیتال نمی‌شود، بلکه آنها را ارزشمندتر و مفیدتر می‌کند.»

دلیل آن نسبتا ساده است. هوش مصنوعی داده‌های فراوانی را در اختیار دیجیتال مارکتینگ می‌گذارد، اما به متخصصانی نیاز است که بتوانند آن‌ها را غربال کنند.

بازاریابان دیجیتال هنوز هم به تمام اطلاعات مهم مرتبط با اهداف یک کسب و کار نگاهی چشمگیر دارند، زیرا معیارهای کمی و کیفی را دنبال می‌کنند.

کشورهای پیشرو در دیجیتال مارکتینگ

در میان غوغای هوش مصنوعی در این صنعت، براساس آمار statista ، بازار تبلیغات و بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده در سال 2022 بیش از 223 میلیارد دلار تخمین زده شد و تا پایان سال 2023، 14درصد رشد خواهد کرد.

همچنین، اندازه این بازار در چین، به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان بیش از 141 میلیارد دلار است و پیش‌بینی می‌شود که اندازه این بازار در این کشور تا سال 2030 به 372.6 میلیارد دلار برسد.

اندازه بازار دیجیتال مارکتینگ تنها در این دو کشور سه رقمی است. در کشورهای انگلیس و ژاپن اندازه بازار دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر به ترتیب 34 و 22.5 میلیارد دلار است. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که اندازه این بازارها هر کدام به ترتیب 22.2 و 7.8 درصد تا 2030 رشد کنند.

در قسمت شرقی کره زمین نیز پیش‌بینی می‌شود که با رهبری کشورهایی مانند استرالیا، هند و کره جنوبی، اندازه بازار آسیا و اقیانوسیه تا سال 2030 به 213.4 میلیارد دلار برسد.

حالا با اضافه شدن هوش مصنوعی و افزایش بهره‌وری در دیجیتال مارکتینگ، این اعداد و ارقام تخمینی احتمالا افزایش بیشتری را تجربه خواهند کرد.

مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های مربوط به حوزه تکنولوژی و استارتاپ را در صفحه اخبار استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.