کد مطلب: ۸۹۷۴۹۱

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

زیان قطع اینترنت برای اقتصاد ایران + ویدیو

زیان قطع اینترنت برای اقتصاد ایران + ویدیو

بررسی‌ها گویای زیان یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری از تشدید محدودیت‌های اینترنتی برای اقتصاد ایران و زیان روزانه 3 هزار میلیارد تومانی از قطع اینترنت است.

به گزارش تجارت‌نیوز، افزایش محدودیت‌های اینترنتی و قطعی مقطعی شبکه در ایران، نگرانی‌های مداومی را برای کاربران به ویژه آنهایی که برای ارتباطات و کسب و کار خود به اینترنت وابسته‌اند، ایجاد کرده است. بعضی بررسی‌ها و گزارش‌ها، زیان یک میلیارد و ششصد میلیون دلاری اقتصاد ایران را از تشدید محدودیت‌های اینترنتی در یک سال و نیم گذشته و زیان روزانه 3 هزار میلیارد تومانی از قطع اینترنت را نشان می‌دهد.

روز گذشته نیز دنیای اقتصاد با انتشار گزارش از ضرر ۹۲۰.۳میلیون دلاری قطع اینترنت برای اقتصاد کشور خبر داد و نوشت بر این اساس ایران سومین کشور متضرر از اینگونه رخدادها در جهان است. در این گزارش آمده است: «محدودیت‌ها و اختلالات اینترنتی که تا نیمه سال میلادی گذشته با تحمیل ضرر ۵.۷ میلیون دلاری، ایران را به رتبه دهمین کشور متضرر جهان از این نظر رسانده بودند؛ حالا تا پایان سال۲۰۲۳ با ضرر اقتصادی ۹۲۰.۳میلیون دلاری، ایران را به رتبه سومین کشور جهان در این رتبه‌بندی رسانده‌اند.»

تجارت‌نیوز نیز روز گذشته در گزارشی با عنوان قطع اینترنت چه بلایی سر اقتصاد می‌آورد؟ به همین موضوع پرداخته بود. ویدئوی زیر نگاهی دارد به مهم‌ترین نکات و آمارهای این گزارش. 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.