کد مطلب: ۸۹۵۹۴۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

فدرال رزرو تا ماه می نرخ بهره را کاهش نخواهد داد/ حدس و گمان معامله‌گران

فدرال رزرو تا ماه می نرخ بهره را کاهش نخواهد داد/ حدس و گمان معامله‌گران

با توجه به قراردادهای آتی، شاخص احساسات مصرف‌کننده و اظهار بانک‌های مرکزی، به نظر می‌رسد که فدرال رزرو تا ماه می سیاست کاهش نرخ بهره را آغاز نخواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معامله‌گران هفته‌ای را به پایان رساندند که طی آن داده‌های اقتصادی، قوی‌تر از حد انتظار و نظرات بانک‌های مرکزی بود که اعتماد بازار مالی به این ایده که کاهش نرخ بهره به زودی شروع خواهد شد را کاهش داد. شاخص احساسات مصرف‌کننده (میزان خوش بین بودن مصرف‌کنندگان نسبت به امور مالی خود و وضعیت اقتصاد) که به‌طور گسترده مورد توجه قرار گرفت، به بالاترین سطح خود در بیش از 2 سال گذشته رسید. به گزارش رویترز، آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، می‌گوید: «بانک مرکزی ایالات متحده تا زمانی که مطمئن نشود که تورم در مسیر درست قرار دارد، خود را متعهد به کاهش نرخ نخواهد کرد.»

قراردادهای آتی که مطابق با نرخ دلخواه فدرال رزرو هستند، کاهش یافتند و اکنون احتمال 47 درصدی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه مارس را منعکس می‌کنند (که البته از 55 درصد کمتر شده است). هفته گذشته، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس از محدوده فعلی 5.25 - 5.5 درصد نزدیک به 80 درصد بود که نشان‌دهنده کاهش سریع‌تر از حد انتظار در تورم است.

54654

خود سیاست‌گذاران فدرال رزرو نیز در نشست دسامبر خود سیگنال داده بودند که افزایش نرخ بهره احتمالاً رو به پایان است و در سال 2024 مسیر خود را تغییر خواهد داد. با این حال، در هفته گذشته، نشانه‌هایی از تداوم قدرت مصرف‌کننده و همچنین نشانه‌هایی مبنی بر اینکه تورم هنوز در نبرد پیروز نشده است، این احتمال را (که فدرال رزرو به زودی همه چیز را تغییر خواهد داد) کاهش داده است. بانک‌های مرکزی، در آخرین هفته اظهارنظر عمومی، بیان کردند که کاهش نرخ بهره ممکن است قریب‌الوقوع نباشد، حتی اگر به پیشرفت در مبارزه با تورم ادامه دهند و درها را برای افزایش نرخ‌ها کمی بعدتر در سال باز نگه دارند.

معامله‌گران اکنون بر اساس قراردادهای آتی، حدس می‌زنند که فدرال رزرو ممکن است تا پایان سال تنها پنج کاهش 25 امتیازی بدهد که کمتر از شش کاهشی است که قبلاً در آن‌ها قیمت‌گذاری شده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.