خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۰۵۹۱

عربستان سعودی برنامه ملی جنگل کاری را آغاز کرد

عربستان سعودی برنامه ملی جنگل کاری را آغاز کرد

این طرح با هدف دستیابی به اهداف چشم انداز 2030 عربستان با حفظ ایمنی محیط زیست و منابع طبیعی و دستیابی به کشت 10 میلیارد درخت در دهه‌های آینده در چارچوب طرح سبز عربستان سعودی انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی، مهندس عبدالرحمن الفضلی که رئیس هیئت مدیره مرکز ملی توسعه پوشش گیاهی و مبارزه با بیابان زایی است، طرح اجرایی برنامه ملی جنگل کاری عربستان را افتتاح کرد.

این طرح با هدف دستیابی به اهداف چشم انداز 2030 عربستان از طریق حفظ ایمنی محیط زیست و منابع طبیعی و دستیابی به کشت 10 میلیارد درخت در دهه های آینده در چارچوب طرح سبز عربستان سعودی است.

به گزارش zawya، این طرح پس از تکمیل یک مطالعه قابل انجام علمی استراتژیک که به مدت دو سال به طول انجامید تا پادشاهی را قادر سازد تا به هدف کاشت 10 میلیارد درخت و دستیابی به روش‌های آبیاری پایدار که می‌تواند در فعالیت‌های جنگل کاری استفاده شود دست یابد، رونمایی شد. همچنین هدف آن اطمینان از سازگاری گونه‌های درختی انتخاب شده با پوشش گیاهی و توانایی آنها برای انطباق با آب‌وهوای عربستان است.

مدیر عامل مرکز ملی توسعه پوشش گیاهی و مبارزه با بیابان‌زایی دکتر خالد العبدالقادر می‌گوید: برنامه ملی جنگل‌کاری با هدف افزایش فضای سبز، مبارزه با بیابان‌زایی و کمک به دستیابی به اهداف طرح سبز عربستان با کاشت 10 میلیارد درخت انجام می‌شود. خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که معادل احیای 40 میلیون هکتار از اراضی تخریب شده است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه یکی از برنامه‌های اساسی و مهمی است که با حفظ یکپارچگی محیط زیست و منابع طبیعی و دستیابی به چهار درصد از اهداف ابتکار جهانی کاهش، به دستیابی به اهداف چشم انداز پادشاهی 2030 کمک می‌کند. تخریب زمین‌ها و زیستگاه‌های حیات وحش.

العبدالقادر خاطرنشان کرد که کشور عربستان مملو از بیش از 2500 گونه گیاه وحشی است و این برنامه از 350 گونه از آنها در جنگل کاری استفاده می‌کند که 13 منطقه در سراسر این کشور را شامل می‌شود و با تکیه بر آبیاری از طریق آب باران و آب تصفیه شده، گسترش می‌یابد. علاوه بر تکیه بر آب دریا برای رشد جنگل های حرا. وی خاطرنشان کرد: این مرکز برای توسعه، حفاظت و کنترل سایت های پوشش گیاهی و احیای مناطق تخریب شده از جمله مدیریت و سرمایه گذاری در اراضی مرتعی، جنگل ها و پارک های ملی و حفظ منابع طبیعی و تنوع زیستی فعالیت می کند.

قابل ذکر است که عربستان سعودی پیش از این نقشه راه کاشت 10 میلیارد درخت را اعلام کرد که در چارچوب تعهدات ملی و بین المللی پادشاهی سعودی برای مقابله با چالش های زیست محیطی مرتبط با آب و هوا و بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق مزایای اقتصادی و اجتماعی است. در طولانی مدت از طریق تلاش های جنگل کاری به دست می‌آید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.