کد مطلب: ۸۹۴۱۹۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قطر با سوخت پایدار به دنبال کاهش انتشار کربن در هوانوردی

قطر با سوخت پایدار به دنبال کاهش انتشار کربن در هوانوردی

قطر یکی از کشورهای پیشرو در زمینه کاهش انتشار کربن در صنعت هوانوردی شناخته می‌شود. این کشور در حال افزایش تلاش‌ خود برای استفاده از سوخت پایدار به منظور کاهش انتشار کربن است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رشید رحیم، کارشناس حفاظت از محیط زیست هوانوردی در سازمان هواپیمایی کشوری قطر (QCAA)، در مورد نقش این سازمان در پیشگیری از مسائل مرتبط با محیط زیست، برنامه‌های همکاری و مشارکت در سطوح جهانی و همچنین تلاش قطر برای سوخت پایدار به اظهار نظر پرداخت.

آن‌طور که zawya گزارش داده، رشید رحیم در این زمینه گفت: «QCAA با پروژه‌های مختلف بین‌المللی با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و ایجاد استراتژی مبتنی بر پایداری، تلاش‌های قابل توجهی برای این ابتکار انجام می‌دهد.».

یکی از ابتکارات کلیدی قطر، سرمایه‌گذاری در فناوری‌های جدید هواپیماست که باعث کاهش تولید و انتشار صدا می‌شود. قطر همچنین برنامه‌ای جهت بهینه‌سازی سوخت جامع دارد تا اطمینان حاصل کند که پروازهای آن در کل شبکه بین‌المللی بسیار کارآمد هستند.

مقامات QCAA مطالعات متعددی را برای ارزیابی اهداف پیشنهادی و تأثیر آن انجام داده‌اند. مطالعات نشان داد که سوخت پایدار به کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن و دستیابی به انتشار خالص صفر تا سال 2050 کمک می‌کند.

سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) نیز در حال انجام اقداماتی برای ترویج سوخت پایدار در هوانوردی است. ایکائو برنامه‌های مختلفی را برای تقویت ظرفیت و تدوین سیاست‌های کلی برای تسهیل تولید و استفاده از سوخت‌های پایدار برگزار کرده است.

یکی از رویدادهایی که به میزبانی ایکائو برگزار شد، برنامه کمک، ظرفیت‌سازی و آموزش برای سوخت‌های هوایی پایدار (ACT-SAF) بود که فرصت‌های متعددی را برای کشورها فراهم کرد تا توانایی‌ خود را برای تولید افزایش دهند.

قطر یکی از اولین کشورهایی است که فعالانه در برنامه ACT-SAF شرکت می‌کند. کارشناس حفاظت محیط‌زیست می‌گوید: «این کشور تلاش زیادی برای سوخت پایدار و کاهش آلاینده‌ها انجام داده است.».

این سازمان تلاش‌ خود برای استفاده از سوخت پایدار با تمام ذی‌نفعان در قطر هماهنگ می‌کند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: با تلاش متمرکز می‌توان به اهداف صنعت هوانوردی در عملیات خود دست یافت.

رحیم می‌افزاید: «Qatar Airways، یکی از اعضای اتحاد جهانی، از بیانیه جاه‌طلبانه ائتلاف آسمان پاک برای دستیابی به 10 درصد استفاده از سوخت‌های هوایی پایدار تا پایان این دهه حمایت کرده است.».

قطر با افزایش تلاش‌های خود برای استفاده از سوخت پایدار، به دنبال کاهش انتشار کربن از صنعت هوانوردی خود است. این کشور با همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و شرکت‌های خصوصی، در تلاش است تا به اهداف خود در زمینه کاهش انتشار کربن دست یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.