خبر فوری:

خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۸۸۱۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

۲۷ استارتاپ سبز که دنیا را نجات می‌دهند!

27 استارتاپ سبز که دنیا را نجات می‌دهند!

استارتاپ‌های سبز بخشی از فناوری‌های جدید هستند و به جهان کمک می‌کنند. در حالی که پایداری‌ محیط‌زیستی می‌تواند هر انسانی را به آینده‌ای بهتر امیدوار کند، این شرکت‌ها در حال انجام اقداماتی هستند که در سال‌های آینده به همه کمک خواهد کرد. در این گزارش 27 استارتاپ سبز برتر در سال 2024 را معرفی خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در سراسر جهان، استارتاپ‌های ‌محیط‌زیستی با پیشگامی در محصولات، خدمات و منابع، با نگرانی‌های مربوط به تغییرات اقلیمی مقابله می‌کنند. در ادامه برترین استارتاپ‌ها در زمینه محیط‌زیست را مرور می‌کنیم.

استارتاپ‌های محیط‌زیستی برتر در سال 2024

استارتاپ‌های سبز بخشی از فناوری‌های جدید هستند و به جهان کمک می‌کنند. در حالی که پایداری‌ محیط‌زیستی می‌تواند هر انسانی را به آینده‌ای بهتر امیدوار کند، این شرکت‌ها در حال انجام اقداماتی هستند که در سال‌های آینده به همه کمک خواهد کرد.

در اینجا لیستی از 27 استارتاپ ‌محیط‌زیستی برتر در سال 2024 آورده شده است.

1. Biome Makers

 Biome Makers، استارتاپی است که در سال 2015 به دست آلبرتو آسدو و آدریان فررو در دیویس کالیفرنیا تاسیس شد. این استارتاپ بر بهبود سلامت خاک تمرکز دارد و گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل‌های دقیقی به کشاورزان ارائه می‌دهد تا به آنها در ایجاد تغییرات آگاهانه کمک کند.

2. Aurora Solar

با افزایش تقاضا برای منابع انرژی جایگزین، توسعه راه‌حل‌های انرژی خورشیدی محبوب‌تر از همیشه شده است. Aurora Solar واقع در سان‌فرانسیسکو به شرکت‌های انرژی خورشیدی نرم‌افزاری برای طراحی و فروش سیستم‌های پنل خورشیدی برای مشتریان از راه دور ارائه می‌دهد.

3. Treeapp

در لندن برنامه‌ای ساخته شده که می‌توانید در عرض یک دقیقه در سراسر جهان درخت بکارید. با Treeapp شما می‌توانید. در سال اول، 230 هزار درخت در سراسر جهان بکارید. این اپلیکیشن با مشاغل و سازمان‌هایی در سراسر جهان که به پایداری علاقه دارند مشارکت می‌کند. مشتریان به‌سادگی یک پروژه احیای جنگل را برای حمایت انتخاب می‌کنند، درخت می‌کارند، و تاثیر جهانی را به‌رایگان پیگیری می‌کنند.

4. EcoCart

EcoCart یک شرکت راه‌اندازی توسعه‌دهنده مرورگر است که به کاربران اجازه می‌دهد انتشار کربن خود را به‌رایگان از مشاغل منتخب جبران کنند. این استارتاپ دوستدار محیط زیست که در سال 2019 به دست پیتر تومی و دین بیکر در سان‌فرانسیسکو تاسیس شد، ادعا می‌کند چهار میلیون پوند از انتشار دی‌اکسید کربن را جبران کرده، بیش از هشت هزار درخت را نجات داده و به بیش از 700 خانه تاکنون کمک کرده است.

5. Bluebird Climate

Bluebird Climate ماموریت دارد به برندها در سراسر جهان کمک کند تا شیوه‌های پایداری خود را برای باز کردن فرصت‌های مشارکت با سایر مشاغل اندازه‌گیری کنند. Bluebird امیدوار است با توانایی بخشیدن به برندهای مصرف‌کننده برای تولید و بازاریابی محصولاتی که انتشار کربن کم یا بدون انتشار کربن دارند، صنعت را کربن‌زدایی کند.

6. Viva Maris GmbH

این شرکت نوپای آلمانی با استفاده از جلبک، محصولات غذایی را تولید می‌کند و به محافظت از اقیانوس‌ها می‌پردازد.

7. Algenesis

یک استارتاپ دوستدار محیط‌زیست که در سال 2016 توسط دکتر استفان میفیلد در سن دیگو تاسیس شد. این استارتاپ پلاستیک کاملاً زیست تخریب‌پذیر ساخته‌شده از جلبک تولید می‌کند.

8. Bottle+

این شرکت سوئیسی بطری آب قابل استفاده مجدد تولید می‌کند که می‌تواند آب صاف را به آب گازدار تبدیل کند. این بطری در نهایت تولید زباله‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف را که به محل‌های دفن زباله و اقیانوس‌های ما ختم می‌شود کاهش می‌دهد.

9. Smart Microfarms

این شرکت واقع در ریچموند کالیفرنیا برای پرورش جلبک‌های اسپیرولینا بذر تولید می‌کند. همچنین این شرکت به تقویت امنیت غذایی و کارآفرینی کمک می‌کند.

10. Fuergy

Fuergy که در سال 2018 از سوی برانیسلاو سافاریک، رادوسلاو استومپف، راستیسلاو کوبا و ولادیمیر میسکوفسکی در اسلواکی تاسیس شد امیدوار است بتواند به سرعت بخشیدن به مسیر کاهش استفاده از انرژی سوخت فسیلی کمک کند. این شرکت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های انرژی برای کاربران، یک دستگاه سخت‌افزاری بسیار مقیاس‌پذیر و نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی معروف به BrAIn توسعه داده است.

11. MPOWERD

این شرکت را در سال 2012 جان سالزینگر در نیویورک تاسیس کرد. MPOWERD با ارائه محصولات سبز، از جمله چراغ‌های خورشیدی قابل حمل، به ایجاد آینده‌ای پایدارتر کمک می‌کند.

12. Heliogen

Heliogen در تلاش برای حل مشکلات دی‌اکسید کربن جهان، به دنبال جایگزینی سوخت‌های فسیلی با مجموعه‌ای از محصولات نوآورانه است. این شرکت یک استارتاپ فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر است که از نور خورشید برای کمک به جایگزینی سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کند.

این استارتاپ در پاسادنا کالیفرنیا واقع شده است.

13.Entomo Farms

این شرکت کانادایی، آرد، تنقلات، غذاهای حیوانات خانگی و پودرهای پروتئینی را تولید می‌کند که مملو از مواد مغذی مانند پروتئین، فیبر و مواد معدنی هستند. نه‌تنها مدل کسب‌وکار آنها از رقبا متمایز است، بلکه محصولات Entomo Farms همچنین به مبارزه با ضایعات مواد غذایی و آلودگی کمک می‌کنند. در مجموع برای آینده‌ای پایدارتر تلاش می‌کنند.

14.Encamp

این نرم‌افزار به سازمان‌ها در افزایش کارایی انطباق برای اهداف پایداری کمک می‌کند.

15. FuelGems

این شرکت با استفاده از فناوری نانوسوختی تولید می‌کند که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد. FuelGems را کریل گیچونتس در تگزاس تاسیس شد.

16. Handprint

Handprint شرکت سنگاپوری است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند با اهداف پایداری خود ارتباط برقرار کنند.

17. Grove Collaborative

این برند سان‌فرانسیسکویی، محصولات مراقبت شخصی و خانگی را تولید می‌کند که هدف آن تا سال 2025 صد درصد بدون پلاستیک است.

18.Next Gen

Next Gen یک استارتاپ مواد غذایی مبتنی بر گیاه در سنگاپور می‌خواهد با ایجاد جایگزین‌هایی برای فراورده‌های جانوری، راه‌حلی برای تبعات محیط‌زیستی صنعت کشاورزی ارائه دهد. طبق گفته این استارتاپ، محصول جایگزین مرغ یعنی Next Gen از 74 درصد زمین کمتر و 82 درصد آب کمتر استفاده می‌کند در حالی که انتشار گازهای گلخانه‌ای 88 درصد کمتری نسبت به پرورش مرغ سنتی دارد.

19. Bowery Farming

این شرکت فناوری اتوماسیون جدیدی برای رشد و نظارت بر گیاهان توسعه می‌دهد.

این شرکت که در نیویورک مستقر است. راه‌حل‌های منحصربه‌فرد نظارت بر رشد آنها شامل سیستم‌های بینایی، حسگرها برای پیگیری سلامت گیاه و محصول از بذر تا برداشت است.

20. Hempitecture

با قانونی شدن کنف در سراسر آمریکا، استارتاپ‌ها از تطبیق‌پذیری این گیاه برای ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه مانند Hempitecture استفاده می‌کنند. Hempitecture از 92 درصد فیبر کنف ساخته شده و دارای ردپای کربن کم است.

21. Coral Vita

Coral Vita با هدفی عالی برای احیای صخره‌های مرجانی در حال مرگ، صخره‌های مرجانی با فناوری پیشرفته ایجاد می‌کند تا ضمن ارائه فرصت‌های آموزشی و خدمت به عنوان یک جاذبه گردشگری بوم‌گردی، صخره‌های مرجانی را به طور موثر بازسازی کند. آنها همچنین یک برنامه مرجانی برای اهداکنندگان بالقوه ارائه می‌دهند تا درگیر شوند و تاثیر خود را بگذارند.

22. Kyrill Design

کریل دیزاین یک استارتاپ طراحی مستقر در ایتالیاست که عبارت تبدیل زباله به گنج را در خود جای داده است. محصول اصلی آنها، لامپ نارنجی Ohmie، یک لامپ است که از پوست پرتقال سیسیلی ساخته شده است که لامپ را کاملاً کمپوست می‌کند و از اقتصاد چرخشی منطقه حمایت می‌کند.

23. NatureDots

این استارتاپ از هوش مصنوعی برای ایجاد ماهیگیری پایدارتر استفاده می‌کند.

این استارتاپ مستقر در دهلی نو که در سال 2018 از سوی محمد آتیش خان و اسنهال ورما تاسیس شد، با هدف کمک به ایجاد یک اقتصاد سازگار با محیط‌زیست از طریق راه‌حل‌های پایدار مبتنی بر طبیعت و فناوری است.

24. AMP Robotics

شرکت AMP Robotics واقع در کلرادو، با استفاده از فناوری هوش مصنوعی به دنبال بهبود زیرساخت‌های بازیافت است. فناوری هوش مصنوعی پیشرفته به طور دقیق مواد قابل بازیافت را شناسایی و تفکیک می‌کند و تضمین می‌کند تمام موادی که قابلیت بازیافت دارند به طور موثر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوآوری نه‌تنها میزان ضایعات را کاهش می‌دهد بلکه روند بازیافت را به طرز چشمگیری ساده می‌کند.

25. AquiPor Technologies

شرکت AquiPor Technologies  در واشنگتن، با فناوری سطحی نوآورانه خود، به کاهش سیلاب و ارتقای اکوسیستم‌های آبی کمک می‌کند.

26. Grow a Wish

Grow a Wish که در هلند مستقر است، چرخه عمر کارت‌های تبریک را گسترش می‌دهد. هر کارت استارتاپ با دانه‌هایی پوشانده شده که در کاغذ گنجانده شده است و وقتی کاشته می‌شود، به گل و خاطره‌ای ماندگار تبدیل می‌شود. علاوه بر این، استارتاپ بخشی از سود خود را صرف امور خیریه می‌کند.

27. Commons

با توجه به تغییرات آب‌وهوایی که بر ذهن مردم سراسر جهان سنگینی می‌کند، بسیاری به دنبال راه‌حل‌های نوآورانه‌ای برای سبز کردن زندگی خود هستند. Commons یک شرکت فناوری است که سانچالی‌پال آن را در کالیفرنیا تاسیس کرد. این شرکت اپلیکیشنی را توسعه داد که مصرف‌کنندگان می‌توانند از آن برای نظارت بر خریدهای روزانه خود و کشف جایگزین‌های پایدارتر استفاده کنند.

اینها تنها تعدادی از استارتاپ‌های محیط‌زیستی پیشرو در جهان هستند که در حال ایجاد تغییر و کمک به ایجاد آینده‌ای پایدارتر برای سیاره ما هستند.

اخبار حوزه محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی را در صفحه اقتصاد سبز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.