کد مطلب: ۸۸۲۱۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

بررسی گزارش‌های ۶ ماهه شرکت فولاد خوزستان/ کارنامه نیم‌سال نخست فخوز مثبت شد

بررسی گزارش‌های 6 ماهه شرکت فولاد خوزستان/ کارنامه نیم‌سال نخست فخوز مثبت شد

نگاهی به عملکرد فولاد خوزستان در 6 ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد، شرکت توانست در این دوره ارقام تولید و فروش خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالا ببرد. همین موضوع نیز سبب شد تا درآمد 6 ماهه شرکت تا حد قابل قبولی افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی گزارش عملکرد ماهانه شرکت فولاد خوزستان که با نماد «فخوز» در بورس تهران فعالیت می‌کند حاکی از آن است که ارقام تولید و فروش شرکت در شهریورماه با کاهشی شدید نسبت به شهریور سال گذشته روبه‌رو شده است. به صورتی که مقدار تولید شرکت از یک میلیون و 144 هزار تن در شهریور 1401 با کاهش 10 درصدی به یک میلیون و 29 هزار تن رسیده است.

همچنین مقدار فروش شرکت نیز در شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از 45 درصد پایین آمد و به 260 هزار تن رسید. به این ترتیب باید گفت فخوز شهریور خوبی را پشت سر نگذاشت و کارنامه شرکت در مدت مشابه سال گذشته بهتر بوده است.

از طرفی مقایسه ارقام تولید و فروش فخوز با ماه گذشته یعنی مرداد نشان می‌دهد مقدار تولید شرکت در این ماه حدود 28 درصد افزایش داشته است. اما مقدار فروش فخوز نسبت به مردادماه با کاهش سه درصدی همراه شد و رقم ذکر شده رسید.

مقدار تولید و فروش فخوز

درآمد ماهانه فولاد خوزستان

کاهش مقدار فروش شرکت در شهریورماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته سبب شد تا درآمد شرکت در این بازه زمانی با کاهش بیش از 19 درصدی روبه‌رو شود و از پنج هزار و 669 میلیارد تومان به چهار هزار و 568 میلیارد تومان رسید. اما افزایش میانگین نرخ فروش محصولات شرکت در شهریورماه نسبت به مردادماه سبب شد تا درآمد فخوز در مقایسه با این ماه افزایش یابد. به طوری که درآمد شرکت در شهریورماه حدود 34 درصد بالاتر از درآمد سه هزار و 410 میلیارد تومانی فخوز در مردادماه ثبت شد.

درآمد ماهانه فملی

عملکرد فخوز در 6 ماهه نخست 1402

برخلاف آنچه در بررسی عملکرد شهریورماه فخوز گفته شد، کارنامه شرکت در 6 ماهه نخست سال جاری قابل قبول بود و ارقام تولید و فروش در این مدت نسبت به نیمه نخست سال گذشته صعودی بودند. برای مثال مقدار تولید شرکت از 6 میلیون و 252 هزار تن در 6 ماهه نخست سال گذشته با رشد سه درصدی به 6 میلیون و 442 هزار تن رسید.

همچنین مقدار فروش شرکت نیز در این بازه زمانی بیشتر از 6 درصد افزایش داشت و عدد یک میلیون و 890 هزار تن را به ثبت رساند. همین موضوع در کنار افزایش قیمت محصولات شرکت سبب شد تا درآمد 6 ماهه شرکت با جهش 42 درصدی همراه شود و از 23 هزار و 785 میلیارد تومان به 33 هزار و 756 میلیارد تومان برسد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.