کد مطلب: ۶۳۴۱۰۳

تعلیق فعالیت ویزا و مسترکارت در روسیه

تعلیق فعالیت ویزا و مسترکارت در روسیه

ویزا و مسترکارت عملیات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوردند. تلاشی هماهنگ که به منظور انزوای بیشتر اقتصاد روسیه از جامعه بین‌المللی بعد از تصمیم ولادیمیر پوتین برای حمله به اوکراین انجام گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ویزا و مسترکارت عملیات خود را در روسیه به حالت تعلیق درآوردند. تلاشی هماهنگ که به منظور انزوای بیشتر اقتصاد روسیه از جامعه بین‌المللی بعد از تصمیم ولادیمیر پوتین برای حمله به اوکراین انجام گرفته است.

در بیانیه‌هایی جداگانه که به فاصله دقایقی بعد از هم منتشر شد، ویزا و مسترکارت با استناد به هجوم روسیه به اوکراین و وقایع غیرقابل‌قبولی که شاهد آن هستیم، اعلام کردند که تصمیم به چنین اقدامی گرفته‌اند.

این تصمیم ساعاتی بعد از درخواست ولادیمیر زلینسکی رئیس‌جمهور اوکراین از شرکت‌های بین‌المللی برای قطع همکاری تجاری با روسیه صورت گرفت. برد شرمن، نماینده دموکرات کالیفرنیا و عضو کمیته خدمات مالی در توئیتی موافقت خود را با رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد.

ویزا و مسترکارت اعلام کردند، هرگونه تراکنشی از کارت‌هایی که در روسیه صادر شده باشند دیگر در خارج از این کشور کار نخواهند کرد. این در حالی است که کارتهای صادر شده در خارج روسیه هم برای تجار روسی یا دستگاه‌های ATM روسی غیرفعال خواهند شد.

ویزا به این نکته اشاره کرده که مصرف‌کنندگان روسی در داخل کشور می‌توانند از کارتهای خود برای خرید اجناس و خدمات استفاده کنند ولی شرکت‌های روسی از انجام تراکنش منع خواهند شد.

در پی این اقدام بانک مرکزی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که محصولات ویزا و مسترکارت‌های صادر شده توسط بانک‌های روسی تا پایان اعتبار خود فعال خواهند بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.