کد مطلب: ۹۰۸۸۴۰

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 13 اردیبهشت 1403/ موج کاهشی دلار، بازار طلا را عقب راند

قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه با حمایت دلار و اونس جهانی طلا در روند کاهشی قرار گرفت. افت قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی رخ داد. برخی کارشناسان اقتصادی برگشت قیمت سکه به واسطه افت پلکانی دلار را پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه با کاهش قیمت دلار و ریزش قیمت اونس‌جهانی طلا همراه شد. روز چهارشنبه سکه امامی یک کانال به عقب برگشت و بیشترین مقدار افت قیمت را داشت. به نظر می‌رسد با کاهش اعتراض صنف طلا و الزام به پذیرش اجرای سامانه جامع تجارت، کاهش قیمت دلار لیدر اصلی بازار طلا در پنجمین روز هفته بود.

Screenshot 2024-05-01 at 5.03.54 PM

پیش بینی بازار طلا به دلار گره خورد

معامله‌گران بازار طلا می‌گویند نوسان بالای قیمت‌ها باعث شده فعالان این بازار تمایل چندانی به مبادله نداشته باشند و به این ترتیب، بازار طلا همچنان در رکود قرار دارد.

فعالان بازار طلا چشم به قیمت دلار دارند. از سوی دیگر، فعالان بازار ارز نیز به سیگنال‌های مساعد خبری در روزهای آینده برای کاهش قیمت دلار خوش‌بین‌ هستند.

معامله‌گران بازار طلا می‌گویند تقاضای چشمگیری برای خرید طلا و سکه در بازار وجود ندارد و تا زمانی که بازار ارز به ثبات نرسد و اخبار سیاسی روند بازار و معاملات را تعیین کند، نمی‌توان روند بازار فلز زرد را پیش‌ بینی کرد. آنها می‌گویند اونس جهانی طلا فعلاً روند باثباتی ندارد و در روزهای گذشته نیز نوسان کاهشی داشته است. بنابراین تغییر قیمت جهانی طلا با وجود کاهش، چندان قابل توجه نیست و قیمت دلار بیشترین تاثیر را در روند قیمت‌ طلا و سکه دارد.

هر گرم نقره ۲ هزار تومان ارزان شد

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش طلای جهانی با رقم ۲۲۹۶ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۶ دلار و ۳۹ سنتی ایستاده است . هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۲ هزار و ۶۸۰ تومانی معامله شد و کاهش هزار و ۸۳۰ تومانی نسبت به روز گذشته داشته است.

قیمت سکه امامی روز چهار‌شنبه ۱۲ اردیبهشت با کاهش ۷۸۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه‌ بهار با افت ۵۰۰ هزار تومانی با رقم ۳۸ میلیون تومانی بسته شد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌سکه با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۲۴ میلیون تومانی معامله شد. قیمت ربع‌سکه ۱۰۰ هزار تومان ارزان و با رقم ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه گرمی روز چهارشنبه نیز ۱۰۰ هزار تومان پایین آمد و با رقم ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

مثقال در کانال ۱۴ میلیونی عقب‌نشینی کرد

قیمت طلا در پنجمین روز معاملاتی هفته کاهش پیدا کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۱۶۰ هزار تومان ارزان‌تر شد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۱۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۳۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۲۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۷۴ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز چهارشنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۳۸۰ تومان، سکه بهار ۱۰۰ هزار تومان،  نیم‌سکه ۱۸۸ هزار تومان،‌ ربع‌سکه ۶ هزار تومان و سکه گرمی ۴۹۰ هزار تومان کاهش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.